ولی الله حیاتی، جمعه در نشست شورای اطلاع رسانی خراسان شمالی اظهار داشت: این تصمیم سران نظام برای جلوگیری از قاچاق سوخت و رسیدگی به اقشار محروم است و شایسته نیست که عده ای به آن نگاه حزبی و جناحی داشته و آن را به دستاویزی برای حمله به دولت تبدیل کنند.  

وی با تاکید بر نقش اطلاع رسانی درست در این خصوص، خواستار تلاش رسانه ها برای تبیین آثار مثبت و مزایای این اقدام ملی شد و افزود: نباید در مسیری حرکت کنیم که خدای ناکرده آب به آسیاب دشمن ریخته شود و عده ای با ارائه اطلاعات غیرواقعی و غیرمتعارف، جامعه را ملتهب کرده و از این مساله محملی برای موج سواری و تشویش اذهان عمومی بسازند.

رییس شورای اطلاع رسانی خراسان شمالی با اشاره به بسیج دشمنان و رسانه های معاند برای بهره برداری از طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین، گفت: رسانه ها و به خصوص رسانه های مجازی باید از نشر اخبار و آمار غیرمستند پرهیز کرده و با برشمردن ثمرات اجرای این طرح، ذهن جامعه را نسبت به حقیقت ماجرا روشن کرده و تبلیغات مخرب رسانه های دشمن را خنثی کنند.

حیاتی تصریح کرد: همانطور که مسئولان دولت نیز اعلام کردند این طرح فشاری بر مردم نخواهد آورد و هدف اصلی از اجرای آن فراهم ساختن زمینه کمک به اقشار محروم و واریز پول حاصل از افزایش قیمت بنزین به جیب طبقات ضعیف جامعه است.

در این نشست، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان به عنوان تنها افراد مجاز برای اظهار نظر در خصوص این طرح تعیین شدند و مسئول روابط عمومی استانداری نیز به عنوان سخنگوی شورای اطلاع رسانی استان، مامور شد تا اطلاعات و آمار مربوط به این طرح را در اختیار رسانه ها قرار دهد.

اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین برای وسایل نقلیه، از بامداد جمعه بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در سراسر کشور آغاز شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.