ولادیمیر پولیانسکی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: سوریه به سرعت نیازمند آن است که از حضور نیروهای نظامی خارجی غیرقانونی رهایی یابد. حتی اگر مساله مورد بحث، نفت باشد؛ منبعی که برای همکاران آمریکایی ما بسیار عزیز است.

وی خطاب به آمریکایی ها اظهار کرد: (آن درآمدهای نفتی) به شما تعلق ندارد بلکه متعلق سوریه است.

به دنبال توافق ترکیه و آمریکا در حمله نظامی به بخش‌هایی از شمال سوریه، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که پیش از این بارها بر لزوم خروج نیروهای خود از سوریه و خاورمیانه تاکید کرده بود، مدعی شد برای کنترل چاه‌های نفتی نیروهای خود را در این منطقه حفظ خواهد کرد.

او درآمد این چاه های نفتی را ۳۰ میلیون دلار برآورد کرده بود که اکنون در اقدامی نامشروع و با نقض حاکمیت سیاسی و تمامیت ارضی سوریه، این درآمد را به جیب خود سرازیر کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در دیدار همتای ترک خود هم بار دیگر از این درآمدهای نفتی ابراز خرسندی کرد.

پیش از این گفته می شد داعش بر این چاه‌ها تسلط دارد اما دولت آمریکا هرگز از خریداران این نفت در طول مدت هشت سال گذشته، سخن نگفت.

معاون سفیر روسیه در سازمان ملل متحد همچنین درباره گزارش مطرح شده مبنی بر دخالت روسیه در سقوط هواپیمای ام اچ ۱۷ گفت: این‌ها خبرهای جعلی است. تیم تحقیق نتوانست شواهدی دال بر این ادعا بیابد. آنها تنها تلاش می کنند که ادعاها را علیه روسیه زنده نگهدارند.

پولیانسکی ادامه داد: هلند و استرالیا به جای پرداختن به یک تحقیق مناسب، تنها می خواهند به هر قیمتی روسیه را پشت این مساله مطرح کنند. اینها مساله جدیدی برای ما نیست.

پرواز شماره ۱۷ هواپیمایی مالزی، در ۲۶ تیرماه ۱۳۹۳ از آمستردام هلند به مقصد کوالالامپور در مالزی در حرکت بود که در مرز روسیه و اوکراین سقوط کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.