نیروهای ارتش ترکیه پس از اخراج نیروهای «YPG»(یگان‌های مدافع خلق) از «تل‌ابیض»، کنترل این شهر را که در شمال استان الرقه واقع است، در دست خود گرفتند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه در این باره گزارش داد که عصر یکشنبه،‌ نیروهای ارتش ترکیه به همراه عناصر مسلح «ارتش آزاد»،‌ شبه‌نظامیان کُرد وابسته به یگان‌های مدافع خلق را از مرکز شهر تل ابیض بیرون و بر آن تسلط پیدا کردند.

در همین حال، نهاد موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» گزارش داد که نیروهای ترکیه شهر تل ابیض را تحت تصرف خود درآوردند.

نهاد مزبور صبح یکشنبه خبر داده بود که شبه‌نظامیان کُرد «نیروهای دموکراتیک سوریه» موفق شدند بیشتر مناطق شهر «رأس العین» را از ارتش ترکیه بازپس گیرند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین از کشته شدن ۸۵ تن از عناصر «نیروهای دموکراتیک سوریه»، ۷۶ تن از شبه‌نظامیان «ارتش آزاد» وابسته به ترکیه و هشت نیروی ارتش ترکیه در  خبر داد.

سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد که حدود ۱۰۰ هزار نفر در شمال سوریه بعد از عملیات ترکیه در این منطقه آواره شده‌اند. در بیانیه سازمان ملل متحد گفته شده شمار افرادی که در حال اسکان در پناه‌گاه‌ها و مدارس هستند رو به افزایش است.

رئیس‌جمهور ترکیه عصر چهارشنبه گذشته از آغاز عملیات نظامی این کشور در شمال شرق سوریه تحت عنوان «چشمه صلح» خبر داد و به دنبال آن جنگنده‌های این کشور برخی مواضع YPG را که از سوی آنکارا تروریستی شناخته می‌شود، هدف قرار داد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.