«بوریس جانسون» این مطلب را روز جمعه در گفت وگو با شبکه رادیویی بی‌بی‌سی عنوان کرد و اضافه کرد که از میزان کمک‌های مالی هنگفتی که از سوی اتباع روسی به حزب محافظه کار صورت می‌گیرد اطلاعی ندارد، اما نباید به افراد به دلیل ملیت‌ آن‌ها توهین شود.

این اظهار نظر مخالف سخنانی است که سلف او ترزا می سال ۲۰۱۷ – زمانی که جانسون وزیر امور خارجه بود – مطرح کرد و گفت روسیه تلاش می کند تا در فرآیندهای سیاسی انگلیس دخالت کند.

جانسون در آستانه برگزاری انتخابات سرایری به دلیل پنهان‌کاری و خودداری از انتشار گزارش جنجالی روسیه تحت فشار زیادی قرار دارد.

اعضای کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان فروردین گذشته در جلسه‌ای که با حضور آژانس‌های اطلاعاتی انگلیس نظیر جیسیاچ‌کیو، ام‌آی۵ و ام‌ای۶ برگزار شد، نسبت به تلاش‌های روسیه برای تأثیرگذاری بر نتیجه همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ و انتخابات سراسری سال ۲۰۱۷ ابراز نگرانی کردند.

نمایندگان مجلس انگلیس پیش از انحلال پارلمان اصرار داشتند تا گزارش یادشده و ابعاد نفوذ سایبری روسیه در این کشور منتشر شود اما دولت این درخواست را به بعد از انتخابات یعنی ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) موکول کرده است.

 «ریشی سوناک» عضو کابینه دولت انگلیس سه‌شنبه گذشته مدعی شد که زمان بیشتری برای ویرایش و انتشار این گزارش که از سوی کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان این کشور جمع‌آوری و تهیه شده، نیاز است.

با این حال «دومینیک گریو» که ریاست کمیته یاد شده را پیش از انحلال پارلمان برعهده داشت ادعای دولت را غیر واقعی، اشتباه و گمراه کننده توصیف و تصریح کرد که این گزارش از سوی سرویس‌های اطلاعاتی تائید شده است.

هم زمان با این تحولات، حزب کارگر به عنوان اصلی ترین جریان اپوزیسیون دولت محافظه کار جانسون هفته گذشته اعلام کرد که هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

«جرمی کوربین» که در کارزار تبلیغاتی حزب کارگر در شهر بلک‌پول سخن می‌گفت، افزود: اگر این نشانه وقوع حوادث مشابه در انتخابات است به‌شدت مضطرب هستم، چون حمله سایبری علیه یک حزب سیاسی، اقدامی مشکوک است که باید نگران بود.

مقام‌های رسمی انگلیس هنوز درباره هویت هکرها اطلاعاتی را منتشر نکرده اما در فضای افکار عمومی این کشور، روسیه همواره در صدر فهرست کشورهای متهم به حملات سایبری قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.