یحیی آل اسحاق در اختتامیه نشست تخصصی روسا و دبیران هیات های اندیشه ورز سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در مشهد افزود: اگر جنگ و تهدیدهای اقتصادی دشمن را پذیرفته‌ایم نیاز به یک سپاه یا بسیج اقتصادی داریم، جایگاه اقتصاد چه در تهدید و چه در توسعه نیاز به سپاه با تعاریف مربوط به آن با یک پسوند اقتصادی دارد.

وی اضافه کرد: هیاتهای اندیشه ورز سازمان بسیج اصناف و بازاریان در پایه ریزی برای سپاه اقتصادی پیشگام شده‌اند و این سپاه دو بال دارد که یک بالش داشتن تخصص در حوزه اقتصادی و بال دیگرش آرمانها و ارزشهای دینی و انقلابی است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: حوزه اقتصاد یکی از ارکان عمده نظام جمهوری اسلامی ایران چه در حوزه توسعه و پیشرفت، چه در حوزه تهدیدها و چه در قالب حفظ و نگهداری انقلاب است.

آل اسحاق افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری بقا و تداوم انقلاب را وابسته به چگونگی قوت اقتصادی بنگاه ها دانسته‌اند پس اگر انقلاب می‌خواهد پایدار باقی بماند باید بخش اقتصادی آن از گزندها محفوظ بماند و توسعه نیز بیابد.

وی ادامه داد: مشکل کنونی در حوزه اقتصاد کشور این است که از فضای تقوا جداست و برخی نمی‌دانند که باید ارزشهای انقلابی و دینی در اقتصاد وجود داشته باشد و هر کسی در هر شرایطی باید رضای خدا را در نظر گیرد.

آل اسحاق

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: تقوا در اقتصاد به این معناست که همه فعالیتهای اقتصادی رنگ و بوی خدایی داشته باشد و اگر روابط و فعالیتهای اقتصادی حزبی، غیرالهی و نفسی باشد تقوا در آن رعایت نشده است.

آل اسحاق افزود:اگر همان قدر که آمریکا و جنگ نظامی را تهدیدی برای کشور به شمار می‌آوریم، عدم رعایت تقوا در حوزه اقتصادی را نیز تهدید تلقی کنیم و سپاه اقتصادی را تشکیل دهیم، بسیاری از مشکلات حل ‌می‌شود زیرا عدم رعایت تقوا در مراودات اقتصادی، جنگ با خدا و ارزشهای انقلابی است.

وی با بیان این که تاجر باید روابط و آیین‌نامه های تجارت اسلامی را بداند و به آن عمل کند ادامه داد: ارزشهای بسیجی برگرفته از ارزشهای اسلامی است و اگر ادبیات اقتصادی، رفتار و کردار، تصمیم گیریها و تصمیم سازی ها رنگ و بوی خدایی و ارزشهای انقلابی بگیرد ۸۰ درصد از مشکلات کشور حل می شود چون وعده خداست.

وزیر اسبق بازرگانی گفت: یکی از گرفتاریهای فعلی، نظام توزیع کالا در کشور است و این که امکانات میلیونی در اختیار داریم اما با رعایت نکردن نظامات بسیجی و ارزشی، آنها را از دست خواهیم داد.

آل اسحاق افزود: اگر سپاه نگران انقلاب است باید رعایت نشدن ارزشهای دینی و انقلابی در حوزه اقتصاد را یک تهدید جدی تلقی کند و وارد عمل شود و باید این نیاز در مقامات سپاه به وجود آید زیرا در غیر این صورت همه منابع و امکانات اقتصادی از بین می‌رود.

یحیی آل اسحاق در فاصله سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ و در دولت هاشمی رفسنجانی وزیر بازرگانی بود.

 نشست تخصصی روسا و دبیران هیاتهای اندیشه‌ورز سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با هدف تبیین روشهای اجرای تحقق گام دوم انقلاب به ویژه در بخش اقتصادی، با حضور رئیس سازمان بسیج اصناف، رئیس اتاق اصناف ایران، کارشناسان حوزه اقتصادی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مشهد برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.