اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه در آیین افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه گفت: احداث زیرساخت‌های مورد نیاز قشر جوان از وظایف مهم دولت‌هاست که به خوبی در کشور انجام شده است و افتتاح صدها طرح طی سال‌های اخیر آن را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: دشمنان به دنبال ناامید کردن مردم به ویژه جوانان از آینده کشور هستند و اجرای اینگونه طرح‌ها آنان را در رسیدن به اهداف خود ناامید می‌کند.

وی‌بیان‌کرد: همه مسئولان باید تلاش کنند تا امید به آینده در جوانان روز به روز بیشتر شود و همراهی همه بخش‌ها در این خصوص ضروری است.

معاون اول رییس‌جمهوری نگاه مساوی به شادابی و نشاط دختران و پسران را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: برخی افراد مخالف حضور بانوان در ورزشگاه‌ها هستند ولی باید بدانند که زنان جامعه ما طی سال‌های طولانی گذشته به صورت کاملا اسلامی در میادین حضور یافته‌اند و از اعتقادات خود نیز با وجود درخشش در بسیاری از مسابقات عدول نکرده‌اند.

جهانگیری تاکید کرد: ما باید همیشه برای بانوان در میادین ورزشی، شرایط مناسب به وجود بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه دولت در همه استان‌های کشور طرح‌های چندین هزار میلیاردی برای توسعه مناطق مختلف به بهره‌برداری می‌رساند، گفت: در سفر اخیر رییس‌جمهوری به ۲ استان کرمان و یزد بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال طرح به بهره‌برداری رسید که نشان‌دهنده توجه به همه نقاط کشور است.

وی افزود: در آذربایجان‌غربی نیز طی دیروز و امروز میلیاردها تومان طرح به بهره‌برداری رسید و تنها یک طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه که امروز مورد بازدید قرار گرفت، حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال هزینه داشته و برای اتمام آن هم حدود هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

در این آیین ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه که کار احداث آن از سال ۱۳۸۳ آغاز شده بود، به بهره‌برداری رسید؛ این ورزشگاه با ۱۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.