«مجتبی ذوالنوری» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در دمشق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد در این دیدار، مهم‌ترین عناصر مبارزه با تروریسم را تأکید بر اصول و مبادی ثابت دانست و گفت: «جنگ ما و دوستانمان در مواجهه با زیاده‌خواهی غرب و کشورهای استعمارگر، با نابودی مزدورانشان صورت می‌گیرد. مزدورانی که به تدریج در چندین نقطه دست به خودکشی خود زده‌اند.»

رئیس‌جمهور سوریه افزود: «تلاش می‌شود چنین وانمود شود که از خلال کمیته قانون اساسی می‌توان به جنگ پایان داد. این درست نیست. چرا که جنگ بخاطر اختلاف بر سر قانون اساسی آغاز نشد؛ بلکه از آن‌جایی شروع شد که تروریسم شروع به کشتار و نابودی کرد. بنابراین جنگ صرفا با نابودی تروریسم پایان می‌یابد.»

به نوشته سانا، «مجتبی ذوالنوری» نیز با تبریک پیروزی‌های اخیر به رهبری و مردم سوریه علیه تروریسم، تأکید کرد: «آن‌چه که ایران و سوریه را در کنار یکدیگر نگه داشته، فراتر از مسائل تاکتیکی بر روی زمین است. بلکه این سرنوشت یکسان و تاریخ مشترک شرافتمندانه است که عامل وحدت دو کشور شده است.»

او افزود: ایران از ابتدای پیروزی انقلاب در جنگی که امروزه مردم سوریه مشغول آن هستند، درگیر بوده و علی رغم تعدد جبهه‌های مختلف، پیروز از آن خارج شده است. سوریه نیز نیز علی رغم تمامی دشواری‌ها پیروز خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.