براساس گزارش منتشر شده از سوی روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، مولر که ۲۶ ساله بود به این دلیل کشته شد که هویت ابوبکر بغدادی، سرکرده سابق و ابو محمد العدنانی، سخنگوی داعش و مرد شماره دو آن را می‌دانست. به نظر می‌رسید او می‌توانست خطری امنیتی برای آن دو باشد.

روزنامه مذکور به نقل از ام سیاف همسر یکی از نزدیکان بغدادی دراظهاراتش به بازپرس ویژه دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) این مساله را مطرح کرده بود.

ام سیاف گفت است: مولر که بارها توسط بغدادی مورد تجاوز قرار گرفته بود، در ماه‌های آخر عمرش به مکانی دیگر منتقل شد، در برهه‌ای به دلیل اینکه به دست همسران بغدادی کتک خورده و مورد حمله قرار گرفته بود، جابجا شده بود. همسران بغدادی وقتی فهمیدند بغدادی به او هدیه ماه رمضان داده او را کتک زدند.

ام سیاف تاکید کرده بود، بعد از این حادثه ابوبکر همسر اولش را از خانه بیرون کرد.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات سابق نقل می‌کند، بغدادی چه بسا مجبور شده بود دستور قتل مولر را بدهد زیرا تبدیل به باری روی دوشش شده بود، درحالی که تلاش می‌کرد او را نه بکشد و نه زندانی کند.

این گزارش در عین حال می‌افزاید، دولت آمریکا صراحتا داستان ام سیاف را تایید نکرده است.

طبق این گزارش، ام سیاف بازرس ویژه اف‌بی‌آی را در مصاحبه طولانی مدت خود به زبان عربی مطلع ساخته بود که عناصر داعش، مولر را به منزل او در الشدادی سوریه در سپتامبر ۲۰۱۴ برده بودند.

ام سیاف گفته بود، مولر در زمانی که آنجا بود از هویت بغدادی اطلاعی نداشت چون او خودش را به مولر "فردی مهم " معرفی کرده بود، در عین حال نام "ایمان" روی مولر گذاشته شده بود و تلاش می‌شد او به دین اسلام گرایش پیدا کند. به گفته ام سیاف، در دسامبر ۲۰۱۴ بعد از فرار تعدادی از زنان ایزدی دربند داعش در منزلی بغدادی به مولر تجاوز کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.