رئیس کل بانک مرکزی در یادداشت جدید اینستاگرامی نسبت به رشد قیمت دلار واکنش نشان داد.قیمت دلار امروز در صرافی های بانکی به ۱۱هزار و ۴۵۰ تومان رسید و در بازار آزاد نیز تا مرز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان پیشروی کرد.

عبدالناصر همتی با اشاره به نوسانات محدود بازار ارز مجددا تاکید کرد که ارز ابزار مناسبی برای سرمایه گذاری نیست و ریسک های جدی خود را دارد.

همتی در این یادداشت افزود: همانگونه که پیشتر نیز مشاهده شده بود، بازار ارز امروز شاهد نوسانات محدودی در مقایسه با روند چند ماه اخیر بود.

او ادامه داد: در این خصوص نکاتی را به اطلاع مردم عزیز می‌رسانم:
۱- بانک مرکزی چه در بخش حواله و چه در بخش اسکناس در چند هفته اخیر، خصوصا امروز بطور خالص خریدار بوده است و لذا تامین ارز بصورت آرام و منطقی انجام می‌گیرد. از نظر بانک مرکزی تغییر خاصی در متغیرهای کلیدی بازار نیافتاده است.
۲- بارها تاکید کرده‌ام به دلیل شرایط خاص تحریمی، برخی عوامل سیاسی و بین‌المللی در مقاطعی ممکن است زمینه تلاش برخی نوسان‌گیران را (که از ثبات بازار ارز متضرر شده‌اند) برای القای انتظارات منفی، بوجود آورد.
۳- بانک مرکزی با اقتدار به عنوان بازار ساز در بازار ارز حضور فعال دارد. مجددا تاکید می‌کنم که ارز ابزار مناسبی برای سرمایه گذاری نیست و ریسک‌های جدی خود را دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.