به گزارش آسوشیتدپرس، فردی مرگوت، کاردار سفارت و مسئول منصوب شده از سوی نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در مصاحبه‌ای گفت، سفارت مورد هجوم قرار گرفت و از دولت برزیل خواست تا از آن دفاع کند.

وی ادامه داد: ما به دنبال کمک از قانون‌گذاران و اعضای سازمان‌های اجتماعی چپگرا هستیم.

ماریا ترزا بلاندریا، نماینده خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد، گروهی از کارمندان سفارت از تبعیت از مادورو روی برگردانده و گوآیدو را به عنوان رئیس جمهوری به رسمیت شناخته و درهای سفارت را باز کردند. درگیری بین حامیان گوآیدو و حامیان مادورو در داخل سفارت گزارش شده است. دیپلمات‌های حامی مادورو ساکن در سفارت گفته‌اند جان خانواده‌هایشان در معرض خطر است.

این تنش در حالی به وجود آمده که شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای شرکت در نشست اقتصادی بریکس وارد پایتخت برزیل شده‌اند.

در همین حال، معاون وزیر خارجه ونزوئلا گفت، دولت کاراکاس به برزیل گفته است تا امنیت سفارتش در این کشور را تضمین کند. وی ادامه داد: درخواست از دولت برزیل، تضمین امنیت سفارت بر اساس کنوانسیون وین است. امیدواریم این مساله تکرار نشود.

گروهی از مردم هنوز در مقابل سفارت و در پی تلاش ناکام برای به دست گرفتن کنترل سفارت تجمع کرده‌اند.

منابع مطلع نیز به وزارت خارجه برزیل گفته‌اند، یک دیپلمات برزیلی به سفارتخانه اعزام شده تا مناقشات بین کارمندان و حامیان گوآیدئو را برطرف کند. این منبع همچنین اعلام کرد، امنیت افرادی که در داخل سفارتخانه هستند، در اولویت قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.