انجمن آلزایمر کانادا گزارش می‌دهد که بیش از ۷۰۰ هزار کانادایی به این بیماری مبتلا هستند و پیش بینی می‌شود این تعداد از هم اکنون تا سال ۲۰۳۱ به ۱.۴ میلیون نفر برسد.

 در حالی که هنوز درمانی برای این شکل از زوال عقل یافت نشده است، آگاهی از برخی علائم اولیه این بیماری بسیار مهم است.

از دست دادن حافظه

یکی از کلیشه ای‌ترین علائم آالزایمر را می‌توان از دست دادن حافظه دانست. اگر به طور مداوم فراموش می‌کنید که کلید‌های خود را کجا قرار داده اید یا حتی مجبورید برای ساده‌ترین موضوعات یادداشت بنویسید، بهتر است بدانید که شما در خطر آزایمر قرار دارید. البته نگران نباشید، شاید این حواس پرتی شما علل متعدد دیگری داشته باشد، اما همزمان می‌تواند یکی از نشانه‌های آلزایمر باشد.

دشواری در انجام کار‌های روزانه

آیا دیگر نمی‌دانید چگونه از ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید؟ آیا آماده کردن غذا به یک چالش تبدیل شده است؟ آیا فراموش کرده اید که چگونه مسواک بزنید؟ یکی از شایع‌ترین علائم اولیه آلزایمر، مشکل در انجام فعالیت‌های عادی است. اگر این موضوع را تجربه می‌کنید بهتر است هر چه سریعتر با پزشک خود قرار بگذارید.

بی نظمی

یکی از مهمترین علائم اولیه بیماری آلزایمر عدم تطابق است. درواقع اغلب مبتلایان به آلزایمر درجاتی از بی نظیم را تجربه می‌کنند. این بی نظمی در روزای مختلف یا حتی هر روز رخ می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.