یک دهه پیش آمریکا هر ماه از حداقل ۳۷ منبع خارجی نفت وارد می‌کرد و صادراتش تقریبا به کانادا محدود بود. پس از برداشته شدن محدودیت‌های صادراتی در پایان سال ۲۰۱۵، صادرات نفت آمریکا رو به افزایش گذاشت و به مقصدهای بیشتری انجام گرفت.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد کرده است در فاصله ژانویه تا ژوییه سال ۲۰۱۹ منابع خارجی واردات نفت آمریکا به ۲۷ منبع کاهش پیدا کرد.

از سوی دیگر شمار مقصدهای صادرات نفت خام آمریکا افزایش پیدا کرد و این کشور در هفت ماه نخست امسال هر ماه به ۳۱ مقصد نفت صادر کرد.

به مدد رشد تولید داخلی که به میزان ۲.۶ میلیون بشکه در روز در فاصله ژانویه سال ۲۰۱۶ تا ژوییه سال ۲۰۱۹ افزایش پیدا کرد، آمریکا از منابع کمتری نفت وارد می‌کند. افزایش تولید داخلی عمدتا مربوط به نفت شیرین سبک بوده است و نیاز پالایشگاه‌های آمریکایی به واردات نفت سبک و میدوم از کشورهای دیگری به جز کانادا را کمتر کرده و نرخ استفاده از ظرفیت پالایش را بالا برده است.

از سوی دیگر، توسعه پایانه‌های صادرات در آمریکا و تقاضای جهانی برای نفت شیرین سبک، به آمریکا امکان داده است تا به مقصدهای بیشتری نفت صادر کند.

طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، صادرات نفت آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۱۹ حدود یک میلیون بشکه در روز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد کرد و در فاصله ژانویه تا ژوئن امسال به ۲.۹ میلیون بشکه در روز رسید.

بر اساس گزارش اویل پرایس، میانگین صادرات نفت آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به میزان ۹۶۶ هزار بشکه در روز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد کرد و در ژوئن امسال به رکورد ۳.۲ میلیون بشکه در روز رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.