حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نشست با فرهیختگان و فعالان فرهنگی، اجتماعی در مشهد افزود: نیاز داریم با ملت گفت و گو کنیم و جامعه باید از نحوه اقدامات ما باخبر باشد و معتقدیم مسائل باید با مردم در میان گذاشته شود و به ویژه بعضی احکام که دغدغه آنان است اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست با فرهیختگان و فعالان فرهنگی، اجتماعی مشهد ادامه داد: این نشست‌ها را برای خود فرصت و نعمتی الهی می‌دانم و معتقدم مهم نیست که دغدغه‌ها در چه قالب و با چه ادبیاتی بیان شود بلکه مهم این است که انسان در جریان آنها قرار بگیرد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه مشکل طولانی بودن دادرسی‌ها قابل حل است گفت: ما در خصوص علل اطاله دادرسی، ده‌ها علت درون‌ و برون‌سازمانی را احصاء کرده‌ایم و معتقدیم این مشکل قابل حل است منتهی گاهی می‌بینیم به عنوان مثال یک تصمیم نادرست اقتصادی، موجب می‌شود دادگستری با انبوهی از پرونده چک برگشتی مواجه شود و بسیاری از پرونده‌ها محصول این تصمیمات و از طرفی نوسانات اقتصادی است.

رئیسی در بخش دیگری از اظهارات خود آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق و مفاسد اخلاقی را در شکل‌گیری پرونده‌ها موثر دانست.

وی توجه به جوانان و به‌ کارگیری آنان را بسیار مهم دانست و ادامه داد: در دستگاه قضایی گاهی قانون الزام کرده که افراد باتجربه که از پختگی بالایی برخوردارند در منصب ها به کار گرفته شوند اما به طور قطع در بخش‌هایی که امکان آن وجود داشته باشد از جوانان توانمند بهره می‌گیریم و این کار را هم انجام داده‌ایم. 

رئیس قوه قضاییه گفت: بنای تبلیغات دشمن این است که صدای ما در عرصه حقوق بشر، هیچ طنین و بازتابی در دنیا نداشته باشد و صرفا حرف ناحق آنان به گوش مردم جهان برسد.

رئیسی افزود: ما باید تلاش کنیم جایگاه حقوق بشری جمهوری اسلامی به سمع و نظر افکار عمومی دنیا برسد و معتقدیم حرف حق، جای خود را در عالم باز خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.