محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در جلسه سرمایه گذاری و توسعه استان یزد با اشاره به ظرفیت های فراوان استان یزد، گفت: آمارها و گزارش های ارائه شده نشان می دهد که استان یزد از شاخص های خوبی برای توسعه و پیشرفت برخوردار بوده و خوشبختانه با تلاش های انجام شده از سوی مدیریت استان و بنگاههای خصوصی بخش زیادی از مصوبات سفر قبلی دولت تدبیر و امید در استان اجرایی شده است.

واعظی در ابتدای این جلسه با اشاره به یوم الله ۱۳ آبان و مناسبت های مهم این روز از جمله دستگیری و تبعید حضرت امام خمینی(ره) قبل از انقلاب و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت: خروج آمریکا از برجام و اعمال دوباره تحریم های اقتصادی و فشار اقتصادی حداکثری به ملت ایران نیز سال گذشته در چنین روزی اتفاق افتاد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه ۱۳ آبان روز شناخت بیشتر دشمن و خوی استکباری دشمنان ملت ایران است، افزود: از سال گذشته با اعمال تحریم های بی سابقه اقتصادی و جنگ روانی و تبلیغاتی آمریکا علیه ملت ایران، با شرایط سختی در کشور مواجه بودیم اما با مقاومت مردم، تدبیر و تلاش همه مسئولان نظام و رهنمودها و هدایت های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب، از شرایط سخت عبور کرده و امسال شرایط کشور به مراتب بهتر از سال گذشته است.

واعظی تاکید کرد: امروز همه متوجه شده اند که ما در داخل می توانیم مشکلات خود را حل کنیم و دشمنان از تحقق اهداف و برنامه های خود علیه ملت ایران ناکام مانده اند. شاخص های رشد و توسعه کشور رو به بهبود است و هرچند هنوز قشر متوسط یا پایین جامعه و حقوق بگیران شرایط سختی دارند اما  برغم تحریم و فشارهای اقتصادی دشمن، شرایط امروز نسبت به سال گذشته بهتر است   

واعظی با تاکید بر اینکه آمریکا امروز به رغم تکرار ادعاها و اعمال تحریم های گوناگون و جدید، به بن بست رسیده است، افزود: آمریکا امروز در عمل هیچ امیدی ندارد که از طریق تحریم به هدف و خواست خود برسد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه دولت برای توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور دست از تلاش برنخواهد داشت، تاکید کرد که با تلاش همه جانبه ، انسجام و اتحاد و همدلی می توانیم با اتکا به نیریوهای داخلی بر مشکلات غلبه کرده و روند توسعه و پیشرفت کشور و استانها را ادامه دهیم.

واعظی از اتکا به داخل و توان داخلی ، حمایت از تولید داخلی با ممانعت از واردات کالاهای غیر ضروری، تلاش برای رفع موانع تولید، حمایت جدی و عملی از بخش خصوصی، نظارت بر واگذاری ها به بخش خصوصی به صورت واقعی، حمایت از صادرات و ایجاد بازارهای منطقه ای و بین المللی برای تولیدات داخلی و تقویت صادرات غیر نفتی ، تقویت اقتصاد دیجیتال و همچنین همبستگی ملی بویژه در حوزه مسائل اقتصادی را از جمله موارد مهم و مورد توجه در برنامه ها و اقدامات اعلام کرد که دشمنان را ناامید و مردم را امیدوار خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.