به گزارش روسیا الیوم، در این بیانیه که در وبسایت رسمی شورا منتشر شد، آمده است: با وجود اینکه در خصوص تعدادی از مسائل مطرح‌شده، به‌ویژه درباره شمال شرقی سوریه با دولت دمشق به توافق نرسیده‌ایم، اما متوجه شدیم که درخصوص آغاز مذاکره حقیقی با دولت دمشق برای مقابله با خطرات و تهدیدها منعی وجود ندارد؛ تهدیدهایی که هدف از آنها تجزیه سوریه و تقسیم این کشور در راستای منافع ترکیه است.

شورای سوریه دموکراتیک تاکید کرد که از تشکیل تریبون مخالفان دولت سوریه متشکل از کسانی که در داخل این شورا و خارج از آن قرار دارند، کسانی که از روند مذاکرات ژنو و آستانه کنار گذاشته شدند، کسانی که در کمیته قانون اساسی سوریه حضور ندارند و همه کسانی که اعلام کردند در حل بحران سوریه مشارکت داشتند، استقبال می‌کند.

این شورا اعلام کرد که آماده آغاز مذاکره با دولت سوریه بدون هیچ پیش‌شرطی و براساس اصول ملی مورد توافق است و موضع شورا در خصوص مذاکره با دمشق از همان آغاز بحران سوریه همواره ثابت بوده است.

شورای سوریه دموکراتیک تاکید کرد که آمادگی برای انجام مذاکره موجب می‌شود روی هرگونه تصور غلط و ادعای گمراه‌کننده‌ مبنی بر اینکه اداره خودمختار کردها به دنبال تجزیه یا جدایی است، خط بطلان کشیده شود.

این شورا تفاهم نظامی را که میان نیروهای سوریه دموکراتیک و ارتش سوریه با نظارت روسیه انجام شد، بیانگر آغاز اقدامات برای اعتمادسازی به منظور آزادی مناطق تحت کنترل ترکیه تا آزادسازی عفرین دانست.

شورای سوریه دموکراتیک اعلام کرد، مردم سوریه در حال حاضر در معرض انواع ظلم و ستم و نابودی قرار دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.