به گزارش نشریه " تایمز او ایندیا" امروز (جمعه) نوشت: بر اساس گزارش شرکت واتس آپ، علاوه بر هند، مکالمه یکهزار و ۴۰۰ خبرنگار دیگر در آفریقا، خاورمیانه، اروپا و آمریکای شمالی مورد جاسوسی قرار گرفته است.

«راوی شانکار پراساد» وزیر اطلاعات و تکنولوژی هند روز گذشته(پنجشنبه) در حساب توئیتری خود درمورد نقض حریم خصوصی کاربران هندی نرم افزار واتس آپ ابراز نگرانی شدید کرد.

هند با ۴۰۰ میلیون کاربر در هر ماه، بزرگ ترین بازار برای نرم افزار واتس آپ محسوب می شود.

پس از انتشار گزارش های مبنی بر جاسوسی از فعالان هندی، دولت هند از شرکت واتس آپ درخواست کرده است تا در این مورد توضیح دهد.

شرکت واتس آپ در سال ۲۰۱۷ میلادی، ویژگی کد گذاری پیام های کاربران را اجرایی کرد. در این ویژگی، پیام ها، تصاویر و فیلم ها به گونه ای کد گذاری می شوند که فقط از سوی دو کاربر قابل رویت هستند.

کارشناسان اکنون در مورد امن بودن نرم افزار واتس آپ ابراز نگرانی و اعلام کرده اند که چگونه هکرها توانسته اند از کد گذاری واتس آپ عبور کنند.

به نظر می‌رسد واتس‌اپ به مجرای تصادفی برای یک کمپین جاسوسی تبدیل شده است.

واتس‌ آپ و شرکت توسعه نرم افزاری «ان اس او» تایید کرده‌اند که یک باگ در تماس صوتی این نرم‌افزار به هکرها اجازه داده تا جاسوس‌افزار «پگاسوس» را روی دستگاه های اندروید و اپل اجرایی کنند.

حتی در صورتی که کاربر به تماس صوتی پاسخ ندهد، «پگاسوس» این قابلیت را داشته که دستگاه کاربر را آلوده کند و تماس‌های مخرب هم گاه و بی گاه از فهرست تماس‌ها پاک می‌شوند.

این جاسوس‌افزار می‌تواند علاوه بر استفاده از اطلاعات دوربین و میکروفون به داده‌های موقعیت مکانی و پیام های کاربر هم دسترسی پیدا کند.

این درحالیست که شرکت فیس بوک با درخواست دولت هند برای بررسی پیام های افرادی که این کشور آنها را مظنون و مجرم می داند، مخالفت کرده است.

شرکت واتس آپ در اردیبهشت سال جاری برای رفع این حفره امنیتی در نرم افزار خود اقدام کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.