در این بیانیه آمده است: «اتحادیه اروپا به عنوان حامی سرسخت برجام چشم به راه حمایت از همکاری مدیر کل جدید [آژانس بین‌المللی انرژی اتمی] و تقویت همکاری‌های مثبت با آژانس در جهت حفظ برجام و اجرای کامل آن است.»

سه کشور اروپایی طرف ایران در توافق هسته‌ای برجام (فرانسه و انگلیس)، بعد از ناکامی در عمل به وعده‌های خود در این توافق هسته‌ای به تازگی همسویی با سیاست‌های آمریکا علیه ایران را علنی کرده‌اند.  

سران سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) در بیانیه‌ای حدود یک ماه پیش از ایران خواستند وارد چارچوب مذاکرات «طولانی‌مدت» بر سر برنامه هسته‌ای، مسائل منطقه‌ای و برنامه موشکی شود. 

تروئیکای اروپا علاوه بر این، در ادامه ادعاهای خود همنوا با ریاض و آمریکا مدعی دخالت ایران در حمله به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی شدند. 

کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام وعده داده‌اند با تضمین منافع اقتصادی ایران، این توافق را حفظ کنند. این کشورها، علی‌رغم ایستادگی‌های لفظی و سیاسی در برابر اقدام آمریکا هیچ اقدام عملی برای عمل به وعده‌های خود انجام ندادند.

اتحادیه اروپا همچنین علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با تصمیم آمریکا در زمینه برجام با سایر ادعاهای این کشور در زمینه‌ فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران همسو شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.