لعیا جنیدی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در پاسخ به خبرنگاران درباره تصویب شیوه نامه انضباطی دانشجویان گفت: ما برای تصویب این شیوه نامه با تشکل های دانشجویی صحبت کرده و نظر وزرا را می گیریم و اگر موردی وجود داشته باشد که مغایر با قانون اساسی یا سایر قوانین باشد یا با منشوری که رئیس جمهوری ابلاغ کردند، مغایرتی داشته باشد، آن را اصلاح می کنیم.

وی افزود: شیوه نامه قبلی را اصلاح می کنیم. چون شیوه نامه انضباطی در همه کارها وجود دارد. مثلا من عضو هیات علمی دانشگاه تهران هستم و یک قانون انتظامی در دانشگاه وجود دارد که ما باید قوانین و دستورالعمل ها را رعایت کنیم. بنابراین برای کسی که کارمند است قانون تخلفات اداری وجود دارد که باید آیین نامه ها و دستورالعمل های اداری را رعایت کند.

معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: کسی که در صنفی قرار دارد مانند وکیل دارای مقررات انضباطی و انتظامی است و مثلا اگر شما هنگام یک کار تحقیقی که باید به استاد تحویل دهید، اگر کار فرد دیگر را کپی کنید، در واقع از لحاظ انضباطی تخلف کرده اید و باید رسیدگی شود. 

وی افزود: ما نمی خواهیم محیط دانشگاهی و اصالت کار علمی و فعالیت های ما که اعتبار دانشگاه و دانشجو است از بین برود و باید یک نظام انضباطی وجود داشته باشد تا این اعتبارها از بین نرود.

جنیدی افزود: ما از تشکل های دانشجویی دعوت می کنیم و با وزرا نیز در میان گذاشتم و گفتم که ملاحظاتی وجود دارد که وزرا نیز با رویی گشاده قبول کردند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.