علی مظفری رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با رواج عقدآریایی در دفاتر ثبت ازدواج اظهار کرد: با توجه به غیرقانونی بودن برگزاری مراسم عقد آریایی در دفترخانه‌های رسمی ازدواج اخیرا شاهد تأسیس موسساتی در کنار دفترخانه‌های ازدواج بودیم که آن‌ها مراسم عقد آریایی را برگزار می‌کردند و بر این اساس شکایتی علیه این موسسات به دادسرای سعادت آباد ارسال شد.

مظفری بیان کرد: در حال حاضر پرونده ۲۱ نفر از افراد شاغل در این موسسات به اتهام جعل عنوان در دادسرای سعادت آباد در حال رسیدگی است.

وی با بیان اینکه دادرسی در خصوص متصدیان و افراد شاغل در این اماکن در حال انجام است، افزود: حکم آن‌ها هنوز صادر نشده است.

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق گفت: تعداد کمی از دفاتر ازدواج رسمی نیز درگیر این مراسم بودند که با موسسات غیرمجاز به صورت مشارکتی اقدام به برگزاری مراسم عقد آریایی می‌کردند که به دستور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص این دفترخانه‌ها ماده ۴۲ اعمال شد و حکم تعلیق موقت دریافت کردند و پرونده این دفاتر به دادسرای انتظامی این سازمان ارسال شد.

مظفری بیان کرد: در کل کشور ۵ دفترخانه به دلیل برگزاری مراسم عقد آریایی حکم تعلیق موقت گرفتند و پرونده آن‌ها به دادسرای انتظامی سازمان ثبت اسناد و املاک ارسال شده است.

وی در رابطه با پلمب موسسات غیر مجازی که اقدام به برگزاری مراسم عقد آریایی می‌کردند، گفت: ۱۰ موسسه در استان تهران، ۱۴ موسسه در استان البرز و ۱۰ موسسه در سایر استان‌های کشور به علت برگزاری مراسم عقد آریایی پلمب شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.