قهرمان سابق جهان و مرد سابق سال فوتبال دنیا که هدایت گوانگژو را بر عهده داشت در پی کسب نتایج ضعیف این تیم در چند بازی و حذف در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر نماینده ژاپن مورد بازخواست مدیران تیم قرار گرفت و آنها با انتخاب ژنگ ژی کاپیتان تیم به عنوان مربی جانشین از کاناوارو خواستند تا برای حضور در یک کلاس فرهنگی مربوط به تفهیم روحیه و میراث سازمانی باشگاه اورگراند حضور پیدا کند که این موضوع مورد پسند کاناوارو قرار نگرفت و این مربی ایتالیایی چین را به مقصد ابوظبی ترک کرد.

بنابرآنچه سایت تیتان اسپرت گزارش داده، کاناوارو بعد از حضور در شهر ابوظبی تصویری از هتل آتلانتیس دبی را منتشر کرده و البته تصویری از او در فرودگاه نیز منتشر شده است. نکته جالب آنکه با خروج کاناوارو فعلا هدایت تیم بر عهده ژنگ ژی کاپیتان تیم است اما نکته اینجاست که او به اردوی تیم ملی نیز دعوت شده تا در تعطیلات دو هفته ای پیش رو که مربوط به روزهای فیفا و برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی است، در اردوی چین حضور داشته باشد اما از آنجایی که او به عنوان سرمربی تیم اورگراند معرفی شده، مشخص نیست که این باشگاه ثروتمند چینی به چه شکل قرار است به کنترل اوضاع بپردازد.

تصمیم مدیران گوانگژو مبنی بر معلق کردن کاناوارو که یک ستاره بزرگ بین المللی به حساب می آید با انتخاب شدید مفسران چینی و ناظران فوتبال این کشور همراه شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.