بنابراعلام بیسان گشت، برای هر فردی که قصد مهاجرت به دبی را دارد بی‌شک برآورد هزینه‌های زندگی در دبی بسیار مهم است که آیا نسبت به گران بودن هزینه‌ها در دبی می‌تواند دوام بیاورد و یا بعد از مدتی باید کوله‌بار خود را جمع کرده و به شهر خود بازگردد. همین امر باعث شده است که افراد زیادی در ابتدا با تور لحظه آخری دبی به دبی سفر کنند و بعد از بررسی و برآورد هزینه‌ها تصمیم خود را برای مهاجرت به دبی قطعی نمایند.

زندگی در دبی :

شهر دبی یکی از شهرهای مدرن دنیا به‌حساب می‌آید که روزبه‌روز بر جمعیت مهاجران به این شهر از سراسر دنیا به‌خصوص چین، هند، ایران، اروپا و ... افزوده می‌شود. گفتنی است که اگر با تور باکو به باکو سفرکرده باشید، این شهر نیز شهری مهاجرپذیر است. نکته‌ای که باید در مورد زندگی در امارات متحده عربی و شهر دبی گفت این است که افراد وطنی دبی از هرگونه مالیاتی معاف می‌باشند و همین امر می‌تواند زندگی را برای افراد مقیم دبی آسان کند. اما افراد مهاجر تمامی مالیات‌ها را باید پرداخت کنند به‌علاوه امتیازاتی که دولت برای افراد مقیم دبی در نظر می‌گیرد بی‌شک برای مردمان مهاجر لحاظ نمی‌شود. درواقع هر فردی طبق شرایطی که دولت برای اقامت گرفتن افراد خارجی در نظر گرفته است، می‌توانند طی روند مشخص اقامت خود را دبی دریافت کنند. اما باید گفت زندگی برای افراد مهاجر بسیار گران‌تر از زندگی برای افراد وطنی دبی است. نکته مهمی که می‌توان در مورد دبی گفت این است که دولت امارات متحده توانسته است تورم را برای تمام اقلام به صفر برساند و چندین سال است که هر دلار برابر با ۳/۶۷ درهم است.

هزینه اجاره خانه در دبی :

این‌که بخواهیم اجاره خانه را در دبی بررسی کنیم همانند هر شهر دیگری، در دبی نیز بسته به نوع منطقه خود قیمت‌ها متفاوت است. اما در حالت کلی هزینه اجاره خانه در دبی بسیار بالا است و نکته‌ای که وجود دارد این است که قرارداد اجاره خانه در دبی سالانه است. به‌علاوه در ابتدای قرارداد با صاحب‌خانه، شما موظفید کل اجاره سالانه خود را همان ابتدای قرارداد پرداخت کنید. مثلا برای یک واحد دو خوابه در برج خلیفه بلندترین برج جهان، حدود ۳۰۰ هزار دلار هزینه اجاره سالانه آن است و یا یک ویلا در پالم دبی یک‌میلیون در هم است. در مکان‌های دیگری مثل دبی ماریانا یا جمیرا پیچ نیز حدودا ۱۴۰ هزار درهم است. گفتنی است که در دبی حقوق به نسبت بالا است و هزینه اجاره خانه در دبی حدود ۳۰ درصد درآمد خانواده است.

 

هزینه تحصیل در دبی :

در دبی تحصیل یکی از هزینه‌های بالای زندگی به‌حساب می‌آید. درواقع هزینه مدارس ابتدایی از ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار درهم در سال است که می‌توان گفت هزینه بسیار بالایی است، اما ناگفته نماند که متد تدریس در دبی بسیار متد جدید و به سبک اروپا، آمریکا و انگلیس است. مدارس متوسطه نیز از ۴۰ هزار درهم تا ۹۰ هزار درهم تغییر است که این نیز بسیار بالا است. گفتنی است که باوجود بالا بودن هزینه تحصیل در دبی تمامی کلاس‌ها سریعا پر می‌شوند و تقاضای تدریس در دبی بسیار بالاست.

هزینه مواد غذایی در دبی :

در دبی هزینه‌های مواد غذایی به نسبت هزینه‌های دیگر زندگی در دبی بسیار معقول است و برای یک خانواده ۳-۴ نفره حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ درهم در ماه است.

هزینه خدمات بیمه در دبی:

در دبی بیمه اهمیت بسیار بالایی دارد و تمامی خانواده‌ها خود را موظف می‌دانند که بیمه درمانی، بیمه منزل و بیمه خودرو داشته باشند. درواقع قیمت بیمه خودرو حدود ۵تا ۷ درصد ارزش خود خودرو است. به‌علاوه افرادی که بیمه درمانی دارند می‌توانند به‌صورت رایگان برای افراد مقیم از خدمات پزشکی و دارو به‌صورت رایگان استفاده کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.