بخشی از خیابان شهید غیبی شهرری در محدوده میدان مادر دچار فرونشست زمین شده است که برای پیگیری علت حادثه با اداره آبفا و شهرداری منطقه ۲۰ تماس گرفتیم.

درخواست تعویض لوله را داریم

جواد رحمانی مدیر ناحیه۴ آبفای منطقه۶ تهران(شهرری) اظهارداشت: در خیابان غیبی حدفاصل میدان مادر تا خیابان فداییان اسلام لوله آب قرار دارد که کانال سرپوشیده فاضلاب نیز در همان قسمت به دلیل نشتی‌هایی که داشته باعث شده این لوله آب پوسیده شود.

وی گفت: در مرداد و شهریورماه چند مرتبه این لوله آب دچار ترکیدگی شده و هر بار تعمیر انجام شده است و اکنون دوباره در این محل شاهد فرونشست هستیم.

رحمانی ادامه داد: بلوار فضای سبز نیز در وسط این خیابان قرار دارد که از طریق آن نیز آب وارد کانال می شد و این لوله ۱۲۰ متری دچار فرسودگی شده است.

وی با بیان اینکه این لوله نیاز به بازسازی دارد، تصریح کرد: نامه‌ای به منظور درخواست مجوز برای حفاری و تعویض این لوله آب به شهرداری منطقه ۲۰ ارسال کردیم و درصورتی که مجوز صادر شود جابجایی و تعویض لوله را انجام می‌دهیم.

قول مساعد شهرداری برای همکاری با آبفا

مهدی فرجی شهردار ناحیه۲ منطقه ۲۰ تهران اظهارداشت: یک لوله ۱۲۰ متری آب و فاضلاب در خیابان شهید غیبی قرار دارد که دچار فرسودگی شده و بارها نشتی آب داشته که مرمت شده است.

وی گفت: در پی بارندگی‌های اخیر این لوله دوباره دچار مشکل شده و باعث فرونشست زمین شده است.

فرجی با اشاره به درخواست اداره آبفا برای تعویض این لوله، بیان کرد: با توجه به اینکه طول لوله ۱۲۰ متر و تعویض آن زمان بر است و برای شهروندان مشکلاتی پیش می‌آید ما درخواست کردیم که درحال حاضر مقطعی که نشت دارد مرمت شود اما اداره آبفا درخواست تعویض کل لوله را دارد.

وی ادامه داد: برای اینکه کار اساسی صورت بگبرد و دیگر شاهد ترکیدگی لوله و نشست زمین نباشیم قول مساعد می‌دهم که طی دو روز آینده مجوز لازم برای تعویض و بازسازی لوله را از معاونت فنی عمرانی اخذ کنم.

فرجی گفت: برای تعویض لوله، از ابتدای خیابان خزایی تا محل مورد نظر درگیر می‌شود و ورود و خروج خودروهای عبوری دچار مشکل می‌شود لذا از شهروندان می‌خواهیم در این مدت صبوری کنند و از اداره آبفا می‌خواهیم با سرعت بیشتری کار را انجام دهند و بیشتر از سه روز زمان نبرد.

وی خاطرنشان کرد: جهت ایمنی شهروندان و جلوگیری از خطرات احتمالی اطراف محل فرونشست را محصور و علامت‌گذاری کرده‌ایم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.