دانی دانون روز دوشنبه پیش از نشست شورای امنیت که با موضوع خاورمیانه و مساله فلسطین برگزار می شود، در جمع خبرنگاران حاضر شد و افزود: ما در کنار متحدان کردمان در برابر یورش اردوغان ایستاده ایم. اکنون روشن است که باید بر روی اردوغان تمرکز کنیم.

وی که به طور مشخص نشان داد سخنرانی امروز خود را به ترکیه اختصاص داده است، ادامه داد: اردوغان ثبات منطقه، همسایه و دموکراسی ترکیه را تهدید می کند و در نشست امروز شورای امنیت باید به آن بپردازیم.

سفیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به اینکه آیا در حمله به مقر ابوبکر البغدادی همکاری اطلاعاتی با آمریکا داشته اند یا خیر، گفت: به رئیس جمهوری و دولت آمریکا در کشتن ابوبکر البغدادی تبریک می گویم. ما برای متحدانمان اطلاعات را فراهم می کنیم هرچند که در این مورد خاص چنین مساله ای انجام نشده است.

دانون درباره تصمیم ترامپ برای خروج نیرو از سوریه هم اظهار کرد: در موقعیتی نیستیم که درباره سیاست ترامپ و آمریکا صحبت کنیم اما سیاست ما در قبال کردها روشن است و نمی توانیم که تصاویر اشغال آنجا را ببینیم و ساکت بنیشینیم.

وی مدعی شد: اگر ترکیه به سیاست خود در قبال کردهای سوریه ادامه دهد، مطابق قوانین بین المللی نمی توانیم ساکت بنشینیم.

سیاست رژیم صهیونیستی در قبال نشست های شورای امنیت که با موضوع فلسطین برگزار می شود، این است که تلاش کنند تا اذهان و افکار عمومی را به سمت موضوعاتی غیر از جنایات این رژیم در قبال مردم مظلوم فلسطین منحرف سازند.

نمایندگان آمریکا هم همواره همسو با این رژیم حرکت کرده اند و می کوشند که نشست شورای امنیت از مساله اختصاصی رژیم صهیونیستی خارج شود؛ متاسفانه برخی از کشورهای منطقه هم از این سیاست تبعیت کرده اند و به مسایل دیگری غیر از فلسطین پرداخته اند که می تواند به تضعیف سیاست حمایت از فلسطین منجر شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.