بر اساس بیانیه سفارت چین که از سوی سفیر این کشور در توییتر منتشر شده، همچنین آمده است: با اندوه زیاد در جریان قتل ۳۹ نفر در اسکس قرار گرفتیم. با پلیس انگلیس در تماس نزدیک هستیم تا درباره گزارش های منتشر شده تائیدیه دریافت کنیم.

پلیس انگلیس ساعاتی پیش تائید کرد ۳۹ جسدی را که دیروز (چهارشنبه) در کامیونی در منطقه اسکس در شرق این کشور کشف کرد، چینی هستند.

بر اساس گزارش پلیس، قربانیان شامل ۳۱ مرد و ۸ زن بوده که در این حادثه هولناک کشته شده‌اند. علت وقوع این حادثه هنوز مشخص نیست و تحقیقات پلیس و نیروهای امنیتی در جریان است.

پلیس دیروز کامیون توقیف شده را به منطقه‌ی امنی منتقل کرد تا اجساد قربانیان را خارج کند. راننده کامیون فردی به نام «مو رابینسون» ۲۵ ساله اهل ایرلند شمالی شناسایی شده که به ظن ارتکاب قتل دستگیر شده است.

پلیس امروز سه واحد مسکونی را در ایرلند شمالی، مورد بازرسی قرار داد، اما جزئیات بیشتری در این باره منتشر نشده است.

پلیس منطقه اسکس با صدور بیانیه‌ای، تحقیق درباره این حادثه جنایی را بزرگترین عملیات نیروهای امنیتی توصیف کرد که روند آن بسیار زمان‌بر است.

این نهاد امنیتی بر این باور است که کامیون حامل اجساد با کشتی از بندر «زی‌بروژ» بلژیک وارد روستای «پورفلیت» انگلیس شده است؛ اما اینکه پیش از بلژیک از کجا حرکت کرده مشخص نیست.

پلیس پیشتر ملیت اجساد را بلغارستانی شناسایی کرده بود اما بعدا اعلام کرد کامیون از بلژیک وارد انگلیس شده است. همچنین یک سخنگوی وزارت امور خارجه بلغارستان دیروز تایید کرد که پلاک کامیون توقیف شده  به نام یک شهروند ایرلندی در این کشور  ثبت شده است. او با این حال گفت مشخص نیست قربانیان در کدام کشور بارگیری شده اند.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس دیروز با انتشار پیامی در توییتر از شنیدن این حادثه ابراز تاسف کرد و گفت:‌ به‌محض این‌که جزییات بیشتری به دست ما برسد، به دقت این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

همچنین بیشتر  مطبوعات انگلیس، صفحه نخست امروز خود را به انعکاس این حادثه اختصاص دادند و از کامیون توقیف شده به عنوان تابوت آهنی یاد کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.