خبرگزاری رسمی سوریه (سوریه) گزارش داد، این ۴۰ نظامی از طریق فرودگاه محلی رحیبه (روباریا) در حومه المالکیه در شمالی ترین نقطه سوریه در استان الحسکه با بالگرد به عراق منتقل شدند.

براساس این گزارش، همزمان با عقب نشینی این نظامیان، کاروانی از دهها خودروی زرهی و تجهیزات وابسته به نیروهای آمریکایی در القامشلی به سمت مرزهای عراق حرکت کردند.

همچنین طبق گزارش خبرنگار سانا، نیروهای آمریکایی در ساعات گذشته ۱۳۵ نفر از زنان عناصر داعش را با بالگرد از اردوگاه الهول در حومه استان الحسکه به عراق منتقل کردند.

در روزهای گذشته نیروهای آمریکایی چندین پایگاه خود در شمال سوریه را تخلیه و همزمان با تخلیه آنها در السعیدیه، عون الدادات و أم میال در اطراف منبج در حومه حلب و نیز خراب عشق، صرین در اطراف عین العرب و پایگاه

الجلابیه در حومه حلب و پایگاه عین عیسی و تل السمن و الطبقه در حومه رقه و جبل عبدالعزیز در حومه الحسکه را ویران کردند و صدها داعشی و همسران آنها را از منطقه الجزیره سوریه به عراق منتقل کردند.

"مارک اسپر " وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه گفت که سیاست واشنگتن خروج نیروهای نظامی از سوریه و بازگشت آنان به ایالات متحده بود و حضور سربازان ما در عراق نیز دائمی نخواهد بود.

ارتش عراق نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی که به عنوان بخشی از خروج از سوریه به عراق منتقل شده اند، اجازه اقامت در این کشور را ندارند و فقط به صورت موقتی در آنجا حضور دارند.

سربازان ایالات متحده به عنوان بخشی از برنامه خروج از سوریه به دستور دونالد ترامپ در حال ورود به عراق هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.