به گزارش پایگاه خبری هیل، جاستین آماش، نماینده ایالت میشیگان، روز یکشنبه با انتقاد از انتقال نیرو‌های نظامی آمریکا از شمال سوریه به عراق گفت این اقدام با اظهارات مکرر دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در خصوص برگرداندن نظامیان به وطن منافات دارد.

آماش، که به تازگی از حزب جمهوری خواه جدا شد، در توئیتر خود نوشت: حرف‌های ترامپ: آن‌ها را به خانه برگردانید. عمل ترامپ: آن‌ها را به عراق بفرستید.

این نماینده آمریکایی در مصاحبه با ان بی سی نیز گفت کاملا مشهود است که ترامپ آن‌ها (نظامیان آمریکا) را به خانه برنمی گرداند. او سربازان را به عراق باز می‌گرداند. او در حال انتقال نیرو‌های نظامی دیگر به عربستان است.

ترامپ اوایل این ماه اعلام کرد هزار نیروی نظامی آمریکا را از شمال سوریه و پیش از حمله نظامی ترکیه به این منطقه خارج می‌کند. او زمانی که با سیل انتقادات در درون آمریکا مواجه شد از اقدام خود به عنوان تلاشی برای خارج کردن کشورش از جنگ‌های بی پایان یاد کرد.

روز یکشنبه مارک اسپر، وزیر خارجه اعلام کرد ۷۰۰ نفر از نیرو‌های نظامی این کشور از سوریه خارج و در عراق مستقر خواهند شد. اسپر گفت پیش‌بینی می‌شود همه نزدیک به یک هزار نیرویی که از شمال سوریه خارج می‌شوند، به غرب عراق انتقال یابند تا به عملیات علیه گروه داعش ادامه دهند و به دفاع از عراق کمک کنند!

ترکیه از دوم اکتبر، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد. این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود.

در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ نیروی آمریکایی در عراق هستند. دولت آمریکا در سال ۲۰۱۱ نظامیان خود را از عراق خارج کرد، اما در سال ۲۰۱۴ به بهانه حمله داعش به عراق و مبارزه با تروریسم آن‌ها را مجدداً به این کشور بازگرداند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.