محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه سه‌شنبه پس از ورود به شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان به‌منظور شرکت در نشست وزرای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، بر لزوم توجه بیشتر به اصل چندجانبه‌گرایی که علت اصلی شکل‌گیری جنبش عدم تعهد است، تأکید کرد.

ظریف در خصوص نشست وزرای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد اظهار داشت: «در نشست وزرا فرصتی خواهد بود که طی سخنرانی در جلسه موضوعات مهم بین‌المللی از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران و از دیدگاه جنبش عدم تعهد مورد بحث قرار گیرد. ما هم در این زمینه صحبت خواهیم کرد. بیشتر تمرکز ما روی چندجانبه‌گرایی است که علت اصلی شکل‌گیری جنبش عدم تعهد است.»

وی افزود: «امروز چندجانبه‌گرایی به‌شدت از سوی آمریکا مورد تهدید قرار گرفته و لازم است که کشورها مبنای چندجانبه‌گرایی و مبنای دیپلماسی را مورد توجه قرار دهند.»

ظریف در ادامه گفت: «از طرفی این نشست فرصتی را فراهم می‌کند که دیدارهایی را در حاشیه جلسات با مقامات کشورهای مختلف داشته باشیم که ان‌شا‌ءالله از این فرصت نیز استفاده خواهد شد. ان‌شا‌ءالله روز جمعه نیز ریاست محترم جمهوری در جلسه سخنرانی خواهند کرد و بقیه بحث‌ها در جلسه از جمله اسناد پایانی جلسه را خواهیم داشت که ان‌شا‌ءالله اسناد قابل‌توجه و خوبی خواهد بود.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.