به گزارش بی‌بی‌سی، یک قاضی دادگاه در لندن امروز سه شنبه درخواست «جولیان آسانژ» به منظور به تعویق افتادن پرونده استرداد وی به آمریکا را رد کرده است.

آسانژ نیز در واکنش به رد درخواست وکلایش در این خصوص، رویه دادگاه و عدالت در رسیدگی به پرونده خود را زیر سوال برد و گفت: من در برابر یک ابرقدرت با امکانات و منابع نامحدود قرار گرفته ام، در حالیکه در زندان نیز شرایط فوق امنیتی بر من حاکم است و به من اجازه نمی‌ دهند برای دفاع از خود به نوشته‌ ها و اسناد دسترسی داشته باشم.

این در حالی است که پلیس انگلیس چندی پیش اعلام کرده بود: «جولیان آسانژ» بازداشت شده است. وی پس از خروج از سفارت اکوادور در لندن، بازداشت شده است.

سایت افشاگر ویکی لیکس نیز در این خصوص نوشته بود: اکوادور به صورت غیرقانونی و بر خلاف قوانین بین المللی به لغو پناهندگی سیاسی وی مبادرت کرد و این امر باعث بازداشت وی شده است.

گفتنی است، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس دوشنبه ۷ آبان سال ۹۷ اعلام کرده بود: اکوادور به دنبال پایان دادن به پناهندگی سیاسی و تحویل من به آمریکا است. اکوادور می خواهد پناهندگی سیاسی من را لغو کرده و زمینه تحویل من به واشنگتن را فراهم سازد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.