فرمانده یگان‌های حفاظت فیزیکی اماکن پلیس پیشگیری پایتخت گفت: ۲۸ سارق دستگیر و ۵۳ دستگاه گوشی سرقتی در بیمارستان‌های تهران از ابتدای امسال کشف شد.

سرهنگ "عباس کرمی راد" اظهار داشت:ماموران یگان انتظامی بیمارستان‌ها در پایتخت موفق شدند از ابتدای امسال تا به کنون ۲۸ سارق تلفن همراه را دستگیر کنند که ۶ نفر از این سارقان نیز زن بوده اند.

وی ادامه داد: متهمان در بیشتر موارد با استفاده از غفلت همراهان بیمار اقدام به سرقت می‌کردند که با تلاش ماموران مستقر در بیمارستان‌ها سارقان دستگیر و از آنان ۵۳ دستگاه گوشی سرقتی کشف شده است.

این مقام انتظامی افزود: یکی از شیوه‌های متهمان این بود که اگر بیماری در حال استراحت بود و همراهش گوشی خود را به شارژ زده بود و در محل حضور نداشت با ورود به بخش بستری بیماران، گوشی‌ها را ربوده وبلافاصله محل را ترک می‌کردند.

وی بیان داشت: همچنین امکان داشت وقتی که همراهان بیمار در محل حضور داشتند به بیمار و همراه بیمار نزدیک و در یک لحظه گوشی را از کیف یا جیب آن‌ها سرقت می‌کردند و یا گوشی را از روی صندلی و کنار بیمار سرقت می‌کرد.

در انتها کرمی راد به شهروندان توصیه کرد: در صورت مراجعه به بیمارستان‌ها بر استرس خود را کنترل و ضمن درخواست خدمات درمانی نسبت به نگهداشت اموال خصوصی دقت کافی را داشته باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.