افرادی که کارت سوخت خود را گم کرده‌ و خودرو به نام آن‌هاست تا روز سه‌شنبه (۳۰ مهر ماه)، باید از چهار رقم آخر سمت راست کد ملی به عنوان رمز کارت سوخت خود استفاده کنند، بر این اساس، در این مدت چهار رقم آخر سمت راست کد ملی شخصی که نام او در پشت کارت سوخت درج شده است، به عنوان رمز کارت سوخت، علاوه بر رمز جاری کارت‌ها در جایگاه‌های عرضه سوخت معتبر است؛ بنابراین چنانچه مالکان خودروها به هر دلیلی رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده‌اند، می توانند از این امکان برای سوخت‌گیری از طریق کارت سوخت شخصی استفاده کنند.

بنابراین هنگام سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی، درصورت فراموش کردن رمز کارت سوخت و درخواست رمز مجدد می‌توان با وارد کردن رمز پیش فرض (چهار شماره سمت راست کد ملی) کارت را فعال کرد. لذا لازم است مالکان خودروها و موتورسیکلت‌ها که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده‌اند، ابتدا چهار رقم آخر کد ملی شخصی که نام آن در کارت سوخت درج شده را امتحان کنند؛ در صورت بروز خطا، جهت حذف رمز به مراکز نواحی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مراجعه کنند.

برای حذف رمز کارت هوشمند سوخت نیز لازم است تا افراد با مراجعه مالک به یکی از نواحی یا مناطق شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران در سراسر کشور و در دست داشتن مدارک هویتی لازم نسبت به این مهم اقدام کنند که درباره حذف رمز کارت هوشمند سوخت حضور مالک وسیله نقلیه جهت حذف رمز کارت الزامی بوده و درصورت درخواست توسط شخص دیگر با ارائه وکالتنامه محضری و یا برگه انحصار وراثت حذف رمز کارت سوخت امکان‌پذیر است.

در این بین، اشخاص حقیقی باید یکی از مدارک شناسایی مالک وسیله نقلیه (شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه) و اشخاص حقوقی، معرفی‌نامه رسمی سازمان مربوطه با درج شماره ملی به همراه کارت ملی نماینده معرفی شده، مدارک شناسایی وسیله نقلیه شامل کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه، تکمیل فرم درخواست رمز گشایی، با اصل کارت هوشمند سوخت که جهت حذف رمز کارت هوشمند سوخت الزامی است را به همراه داشته باشند.

در این باره فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی - گفت: اشخاص حقوقی به راحتی می‌توانند برای دریافت و تغییر رمز کارت سوخت خودرو مورد نظر اقدام و مشکلی برای این مساله وجود ندارد و این افراد نیز باید مانند افراد حقیقی روال را طی کنند.

به گفته وی، اگر اشخاص حقوقی رمز کارت سوخت خودرو را فراموش کرده‌ باشند باید با در دست‌داشتن مدارک و مراجعه به نواحی نسبت به حذف رمز اقدام کنند.

در صورت هر گونه ابهام و پرسش ضروری افراد می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۶۲۷ مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده‌های  نفتی تماس بگیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.