در ادامه رقابتهای دو وزن پایانی کشتی آزاد هفتمین دوره بازی های نظامیان جهان در شهر ووهان چین، محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم که پس از ۴ سال دوری از میادین عازم این رقابت‌ها شده است، با نمایشی درخشان به مدال طلا رسید و یدالله محبی در سنگین وزن نیز با شکست برابر طاها آکگل قهرمان جهان و المپیک از ترکیه به مدال نقره دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در کشتی نخست با نتیجه با نتیجه ۱۳ بر ۲ مقابل آندری ولاسوف از اوکراین پیروز شد وی در دور بعد با نتیجه ۱۲ بر صفر محمد فردج از الجزایر را مغلوب کرد و در مرحله نیمه نهایی نیز ولادیسلاو بایتسایف قهرمان اروپا از روسیه را با نتیجه ۱۱ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. محمدیان در دیدار فینال نیز برابر الکساندر هوشتین دارنده مدال نقره اروپا از کشور بلاروس به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رسید و تنها مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را بر گردن آویخت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، یدالله محبی در مبارزه نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر ویتالی پاسنیاک از کشور بلاروس را مغلوب کرد. وی در دور بعد ژی وی دنگ از کشور چین را با نتیجه ۳ بر یک از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محبی در این مرحله نیز با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل یوانیس کارگیوتاکیس از کشور یونان پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. محبی در دیدار فینال به مصاف طاها آکگل قهرمان المپیک و جهان از ترکیه رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در روز نخست این مسابقات (دیروز) نیز احمد بذری در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت و مهران شیخی در وزن ۶۵ کیلوگرم از دور رقابت ها کنار رفت.

به این ترتیب در پایان رقابت‌های کشتی آزاد، تیم ۴ نفره ایران به یک طلا، یک نقره و یک برنز رسید.

این مسابقات در ۶ وزن المپیکی برگزار شد و هر کشور مجاز به شرکت ۴ کشتی گیر در هر رشته بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.