«ابراهیم الموسوی»، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان اصلاحات اقتصادی تصویب شده در جلسه امروز هیئت دولت لبنان را گامی مهمی در مسیر درست توصیف کرد.

الموسوی در گفت‌وگو با وبگاه خبری العهد گفت: با توجه به وضعیت فعلی و پیچیدگی امور و ماهیت نظام طائفه‌ای در لبنان طرح اقتصادی دولت لبنان گامی قابل قبول و معقول است به گونه‌ای که در آن مفادی آمده که در تاریخ لبنان بی‌سابقه است.

وی درباره بند مربوط به عفو عمومی و اظهارات امروز الحریری درباره اینکه  پیش‌نویس قانون عفو عمومی تا پایان سال جاری میلادی تصویب می‌شود گفت: حزب الله اولین گروهی بود که خواهان گنجاندن این بند در طرح اقتصادی دولت بود زیرا این امر به نتایج مثبتی منجر می‌شود که امیدواریم نوعی ثبات و آرامش روانی در جامعه ایجاد کند.

«محمد فنیش» وزیر ورزش و جوانان لبنان هم با اشاره به اینکه اتفاق امروز در کابینه بدون یک حرکت مردمی اتفاق نمی‌افتاد، افزود: ثمره اعتراضات حذف مالیات بر مردم بود و بودجه هم اگر تصویب شود یک بودجه نمونه است که از لحاظ اقتصادی به نفع شهروندان است زیرا مالیات‌های جدید برای مردم وضع نشده است.

از سوی دیگر «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان امشب در تماس با «سرتیپ جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان با وی به بررسی تحولات امنیتی لبنان در سایه ادامه اعتراضات مردمی پرداخت.

به نوشته وبگاه خبری مستقبل، الحریری در این تماس بر ضرورت حفاظت از جان تظاهرات‌کنندگان و جلوگیری از آسیب دیدن آنها تاکید کرد و گفت: باید خیابان‌ها باز شود تا آزادی تردد شهروندان در همه مناطق و ارائه خدمات درمانی و معیشتی مردم فراهم شود.

شبکه تلویزیونی ام تی وی لبنان هم خبر داد موتورسیکلت‌های حامل پرچم‌های جنبش امل و حزب الله به سمت مرکز بیروت حرکت کردند.

یک مقام نظامی لبنان گفت، ارتش لبنان به منظور حفاظت از تظاهرات‌کنندگان در مسیرها مستقر است و هیچ مشکلی میان هواداران جنبش‌های امل و حزب الله با تظاهرات‌کنندگان وجود ندارد.

بری: عده‌ای با حمایت خارجی علیه وحدت لبنان هستند

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان هم در واکنش به برخی انتقادها از وی درباره حمایت از دولت الحریری در اظهاراتی خبری گفت: جرم من این است که حامی وحدت لبنان و حفظ این کشور هستم آنهایی که هجمه‌ها را راه انداخته‌اند از داخل و خارج برای این کار حمایت مالی شده‌اند، اما من تا آخرین روز از عمرم به حمایت و محافظت از لبنان ادامه می‌دهم.

حزب الاتحاد لبنان هم امشب با صدور بیانیه‌ای اصلاحات مصوب هیئت دولت لبنان را گامی مهم توصیف کرد که لازمه آن است که با اقدامات اجرایی و اجرای احکام تکمیل شوند تا در پاسخ به مطالبات مردمی و اصلی ترین نقطه ورود به اصلاحات مهم سیاسی و اقتصادی باشد.

این حزب اصلاحات دولت لبنان را یکی از اهداف جنبش تاریخی مردم لبنان برای بهبود معیشت مردم، مبارزه با فساد بازگرداندن پول‌های غارت شده و حفظ منابع مالی دولت از اتلاف و ضرر و اعمال مالیات بر بانک‌ها توصیف کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.