دونالد ترامپ روز دوشنبه در آغاز نشست کابینه خود با اعلام آنچه که یک خبر خوب خواند، اظهار کرد: خروج از سوریه یک خبر خیلی خوبی است.

وی با بیان اینکه آتش بس در شمال سوریه همچنان برقرار است، در پاسخ به این سوال که تعداد زیادی از کردها در عملیات ترکیه کشته شده اند، افزود: تعداد زیادی از ترک ها هم در منطقه مرزی کشته شده اند و شما باید به هر دو توجه کنید.

رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه هرگز به کردها تعهد نداده ایم که برای ۴۰۰ سال از آنها محافظت خواهیم کرد، ادامه داد: آمریکا کاری را خواهد کرد که پولی داشته باشند. شاید با شرکت های نفتی تعامل کند.

ترامپ خاطرنشان کرد نیروهای آمریکایی در این خونریزی درگیر نبوده اند؛ حتی یک انگشت کسی هم زخمی نشد.

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال به ترکیه هشدار داد اگر اشتباهی مرتکب شود، آمریکا بر روی تولیدات خود تعرفه و همچنین تحریم اعمال می کند.

ترامپ همچنین درباره اختلاف هیلاری کلینتون و تولسی گابارد داوطلب ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ هم گفت من گابارد را نمی شناسم اما او یک عامل روسیه نیست.

هیلاری کلینتون در تازه ترین اظهارات خود علیه این داوطلب دموکرات ضد جنگ که کلینتون و دولتهای آمریکا را مسئول ایجاد جنگ های بی پایان در منطقه دانسته است، گفته بود گابارد عامل روسیه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.