«یوری اوشاکوف» معاون رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مسکو گفت که «روسیه درباره عملیات ترکیه در شمال سوریه، همواره با اسد در تماس است».

به گزارش ریانووستی، اوشاکوف افزود: «نمایندگان ما از جمله الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین همیشه در زمینه‌های مختلف با رئیس‌جمهور سوریه در ارتباط هستند».

وی تاکید کرد که «نمایندگان روس و رئیس‌جمهور سوریه در تماس تلفنی با یکدیگر، عملیات ترکیه در سوریه را به دقت مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند».

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه هفدهم مهرماه از آغاز عملیات نظامی این کشور علیه شبه‌نظامیان کُرد سوری مورد حمایت آمریکا در شمال سوریه خبر داد و مدعی شد که مأموریت نیروهای مسلح ترکیه  «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی» است.

چند روز پس از تشدید حملات ترکیه به شمال سوریه، آتش‌بس پنج روزه و توقف حملات ارتش ترکیه به کردهای شمال سوریه اعلام شد و این آتش‌بس فرداشب به پاپان می‌رسد. اگرچه آمریکا و ترکیه پنجشنبه‌شب بر سر برقراری آتش‌بس پنج روزه در شمال سوریه به توافق رسیدند، اما درگیری‌ها همچنان به‌صورت پراکنده ادامه دارد.

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که اگر شبه‌نظامیان کرد از منطقه امن خارج نشوند، ترکیه عملیات نظامی خود را از سر خواهد گرفت.

وی افزود: «ما ۳۵ ساعت برایمان باقی مانده است، اگر آنها (شبه‌نظامیان کرد) خارج نشوند، ماموریت‌مان را از سر خواهیم گرفت. این چیزی است که ما با آمریکا توافق کردیم»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.