این تظاهرات که موجب تعطیلی مدارس و دانشگاهها و بسیاری از ادارات دولتی شده است، در حالی امروز(دوشنبه) ادامه پیدا کرد که وزیر آموزش و پرورش لبنان فردا را نیز برای تمام مدارس خصوصی و دولتی تعطیل اعلام کرد.

در این میان دولت در تلاش برای یافتن راه برون رفت از بحران کنونی از تصویب طرح اصلاحات اقتصادی سعد حریری نخست وزیر این کشور که در ۲۴ ماده تنظیم شده است، خبر داد. به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، اکنون در استان طرابلس واقع در شمال لبنان، تعداد تظاهرات کنندگان پس از اظهارات نخست وزیر افزایش یافته است.

تعدادی از معترضان در مقابل بانک مرکزی لبنان در خیابان الحمراءتجمع کرده و شعارهایی در محکومیت سیاست مالی دولت سر می دهند.

در میدان العلم در بیروت نیز همچنان تعداد زیادی از تظاهرات کنندگان حضور دارند. برخی از تظاهرات کنندگان پرچم لبنان و برخی دیگر قرص ها نانی را به دست دارند که روی آن نوشته است "انقلاب گرسنگی". آنان مخالفت خود را با تصمیمات دولت و سعد حریری اعلام و تاکید کردند تظاهرات را تا استعفای دولت ادامه می دهند.

اما  تعداد زیادی از تظاهرات کنندگان در حال ترک میدان "ریاض الصلح" در نزدیکی مقر نخست وزیری هستند، حال آنکه این میدان از روز جمعه  محل اصلی تجمع معترضان بوده است و هزاران نفر در آنجا حضور داشتند.

وضعیت راههای ارتباطی در بیروت به تدریج در حال بهتر شدن است در حالی که پایتخت لبنان روز جمعه به دلیل تظاهرات گسترده و مسدود شدن راههای ارتباطی به ویژه مسیرهای منتهی به فرودگاه بین المللی لبنان، به یک شهر بسته تبدیل شده بود.

ادامه تظاهرات در نقاط مختلف لبنان در حالی است که سعد حریری پس از نشست امروز هیئت دولت، خطاب به تظاهرات کنندگان گفت: طرح اصلاحات اقتصادی نه همه خواسته های شما بلکه بخشی از آن را محقق می سازد.

وی از تصمیم دولت برای انحلال وزارت اطلاع رسانی و ادغام برخی وزارت خانه های دیگر خبر داد.

در این میان سلیم عون نماینده پارلمان لبنان گفت: هیچ گاه در مورد درد و رنجی که لبنای ها متحمل هستند، تردید نداشتیم و نسبت به شرایطی که امروز شاهد آن هستیم، هشدار داده بودیم.

وی افزود: بی اعتمادی بین دولت و ملت از سی سال پیش تا کنون ادامه داشته است؛ اعتمادی که به تدریج قابل برگشت است.

عون ادامه داد: این نخستین بار در تاریخ لبنان است که مسئولان آزادی تظاهرات و آزادی بیان را برای مردم تامین کرده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.