در پی انتشار گزارشی از سوی یکی ازخبرگزاری‌ها  درباره چگونگی سفر رئیس و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای شرکت در اجلاس آی پی یو (بین المجالس جهانی) به کشور صربستان، اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی بدین شرح منتشر کرد:

یکی از خبرگزاری‌ها گزارشی از چگونگی سفر رئیس و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای شرکت در اجلاس آی پی یو (بین المجالس جهانی) به کشور صربستان منتشر کرده است. دراین  گزارش گفته شده که رئیس مجلس با پروازعادی به صربستان رفته و با پرواز اختصاصی به تهران برگشته است و این را نوعی کار سیاسی معرفی کرده و در آخر پیشنهاد داده، بهتر بود رفت و برگشت رئیس مجلس با پرواز اختصاصی انجام می‌شد تا هزینه خرید بلیت عادی به   بیت‌المال تحمیل نگردد. در اینجا لازم است نکاتی برای روشن شدن افکار عمومی به اطلاع برسد:

۱. در روز یکشنبه ۲۱ مهرماه جاری تنها پرواز ماهان ایر از تهران به بلگراد برقرار بود و  رئیس مجلس به اتفاق سایر نمایندگان از آن استفاده نمودند، اما برای بازگشت که در روز چهارشنبه همان هفته انجام می‌گرفت، پرواز مستقیم از بلگراد به تهران موجود نبود. دربررسی‌ها مشخص شد رئیس مجلس و هیئت همراه باید از کشورهای مختلف ، از مسیرهای گوناگون و با توقف‌های طولانی به تهران برگردند که هزینه زیادی را موجب می‌شد و  بر این اساس قرار شد پرواز رئیس مجلس و دیگر نمایندگان از صربستان با استفاده از پرواز اختصاصی انجام شود که با این برنامه ریزی حدود ۳۰۰ میلیون تومان صرفه‌جویی شد. اگر بنا بود  پیشنهاد این خبرگزاری عملی شود، اولا هواپیما باید چهار روز در یک فرودگاه اروپایی یعنی بلگراد مستقر و هزینه پارکینگ پرداخت می‌شد. ثانیاً قریب به ۲۰ نفر از گروه  پرواز هواپیمای اختصاصی باید در هتل مستقر شده و طبق استاندارد برای هر یک از آنها اتاق تهیه می‌شد.

لذا هزینه ۴ شبانه روز اتاق، غذا و فوق‌العاده ماموریت گروه پرواز به هزینه سفر اضافه می‌شد. همچنین باید  دو خودرو برای رفت و آمد گروه پرواز اجاره می‌شد که مجموع اینها ۳۰۰ میلیون تومان به هزینه‌های سفر می‌افزود.  لذا آن چه صورت گرفت، صرفاً در جهت  هزینه کمتر و صرفه جویی بیشتر بود. البته گزارشگر این خبرگزاری‌ اگر مجرب و حرفه ای بود، قاعدتا می‌بایست از اینکه باید برای پارک هواپیما در سایر کشورها و استقرار گروه پروازی هزینه پرداخت شود، اطلاع می‌داشت؛ به خصوص که در سفر انجام شده،  هواپیمای ایرانی تنها یک ساعت در فرودگاه بلگراد توقف داشت و غذا و مواد مصرفی هم از ایران با خود آورده بود.  لذاهیچ گونه هزینه‌ای به فرودگاه بلگراد پرداخت نشد .از مسئولان محترم خبرگزاری انتظار می‌رود از افراد مجرب و حرفه‌ای در این رسانه استفاده کنند. افراد کم تجربه با  کارهای سطحی و نازل به اعتبار این رسانه محترم که نامی آشنا و سابقه‌ای دیرپا دارد، آسیب وارد می‌کنند و کینه توزی آنها نسبت به مسئولان نظام موجب بی‌اعتمادی مردم به رسانه به عنوان آینه اخبار و تحلیل‌های موثق می‌شود که شایسته این جایگاه فاخر و سازمان محترم متبوع خبرگزاری نیست.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.