روسیا الیوم گزارش داد، صباح احمد الجابر الصباح، امیر کویت پس از سفر درمانی که به آمریکا داشت، در نشست‌های جداگانه‌ای در کاخ "البیان" میزبان نواف الاحمد الجابر الصباح، ولیعهد کویت، مرزوق علی الغانم، رئیس مجلس الامه (پارلمان) این کشور، نمایندگان پارلمان کویت در صد و چهل و یکمین کنفرانس بین‌المللی اتحادیه پارلمان‌ها در بلگراد، جابر المبارک الحمد الصباح، نخست وزیر کویت و تعداد دیگری از مسئولان این کشور بود.

رسانه‌های کویتی دو ویدئو از دیدارهای امیر کویت با وزرا و رئیس مجلس الامه را منتشر کردند که در آنها امیر کویت پس از مشکل جسمانی اخیرش در سلامت کامل دیده شد.

خبرگزاری "کونا" کویت نیز گزارش داد، امیر کویت ضمن تاکید بر لزوم تلاش برای حمایت از جایگاه کشور کویت که از سوی کشورهای جهان مورد احترام و تقدیر است، به مسئولانی که میزبان آنها بود، توصیه کرد با تلاش در چارچوب یک خانواده واحد و درس گرفتن از اتفاقات جاری در کشورهای منطقه، در تقویت امنیت و ثبات کشور مشارکت کنند.

الصباح همچنین در این دیدار بر اهمیت همکاری سازنده میان دو قوه مقننه و مجریه جهت تقویت موسسات دولتی و حاکمیت قانون با پایبندی به قانون اساسی و دموکراسی که ضامن آزادی انتقاد و آزادی بیان در چارچوب قانون است، تاکید کرد.

امیر کویت روز چهارشنبه پس از سفری که برای انجام آزمایش‌های پزشکی به آمریکا داشت، به کشور خود بازگشت. وی هشتم سپتامبر برای انجام پاره‌ای آزمایش‌ها به یکی از بیمارستان‌های آمریکا مراجعه کرد و این مساله موجب به تاخیر افتادن دیدارش با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.