رویترز گزارش داد، این اظهارات به دنبال بیانیه‌های اخیر پیونگ یانگ منتشر شد که در آنها نارضایتی خود را نسبت به عدم پیشرفت در مذاکراتش با واشنگتن مطرح کرده بود. در ماه جاری میلادی کره شمالی به صورت غیرمستقیم تهدیدی را نسبت به پایان توقف آزمایش موشک‌های دوربرد خود در بحبوحه ادامه فشارها و تحریم‌های اقتصادی مطرح کرد؛ تحریم‌هایی که هدف آنها تحت فشار گذاشتن کره شمالی برای کنار گذاشتن برنامه موشک‌های اتمی و بالستیکش است.

 

کیم هیونگ ریونگ، معاون وزیر نیروهای مسلح خلق کره شمالی در نشست شیانگ‌شان در پکن گفت: پیونگ یانگ برای ایجاد صلحی پایدار تلاش کرده اما به خاطر اقدامات دولت‌های آمریکا و کره جنوبی وضعیت به یک سیکل خطرناک از تنش‌های تشدیدکننده بازگشته است.

 

وی افزود: اگرچه بیش از یک سال از زمان انتشار بیانیه مشترک آمریکا و کره شمالی می‌گذرد اما هیچ پیشرفتی در بهبود روابط دوجانبه میان این دو کشور حاصل نشده و تنها مقصر آن سیاست‌های خصمانه و بی‌مورد آمریکا علیه پیونگ یانگ است.

 

کیم هیونگ ریونگ همچنین کره جنوبی را به اتخاذ رفتار دوگانه در ادامه انجام مانورهای نظامی‌اش با آمریکا و خرید تجهیزات نظامی پیشرفته متهم کرد.

 

وی گفت:‌ با در نظر گرفتن اراده قاطعانه ما برای تضمین صلح در منطقه، مقامات آمریکا و کره جنوبی باید از هرگونه اقدامی که ثبات وضعیت را مختل می‌سازد اجتناب کنند و راه جدیدی برای حل مشکلات ارائه دهند.

 

کره شمالی در ماه‌های اخیر آزمایش‌های موشکی انجام داده از جمله آزمایش یک موشک بالستیک که از یک زیردریایی پرتاب شده و مذاکرات اتمی در سطح هیئت‌های کاری با آمریکا را در اوایل ماه اکتبر متوقف کرد.

 

مذاکره‌کننده ارشد کره شمالی در این مذاکرات، آمریکا را مقصر این تعلیق دانسته و گفت: واشنگتن هیچ چیز مفیدی در جریان مذاکرات مطرح نکرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.