هیل گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این توئیتها خواستار آن شد که نانسی پلوسی  درباره "خط قرمز" ادعایی که باراک اوباما در زمان ریاست جمهوری‌اش برای حکومت سوریه تعیین و سر آخر به آن عمل نکرد، تحقیق کند. ترامپ مدعی شد در نتیجه عمل نکردن باراک اوباما به وعده‌اش در خصوص اعمال این به اصطلاح "خط قرمز" در سوریه، یک میلیون نفر کشته شده‌اند!

برخی برآوردها حاکی از آن بوده‌اند که جنگ داخلی سوریه از سال ۲۰۱۱ تا کنون حداکثر حدود ۵۰۰ هزار کشته بر جای گذاشته است.

با این حال نانسی پلوسی در بیانیه‌ای از این سفرش دفاع کرده و گفت: "با توجه به تعمیق بحران در سوریه بعد از حمله اخیر ترکیه، هیات ما مذاکراتی حیاتی را درباره تاثیرات وارد شده بر ثبات منطقه‌ای، افزایش موج مهاجرت آوارگان و ایجاد یک گشایش خطرناک برای گروه تروریستی داعش، روسیه و ایران انجام داد."

ترامپ در توئیتهای بعدی خود به آدام شف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا حمله کرده و او را یک حقه باز خواند و خواستار شهادت با ادای سوگند مقابل بازرس کُل جامعه اطلاعاتی این کشور شد.

ترامپ همچنین از تصمیم اولیه خود برای میزبانی از نشست بعدی سران گروه هفت در محل یکی از املاکش در میامی آمریکا دفاع کرده و مدعی شد، کمتر رسانه‌ای به این مساله اشاره کرد که او قرار نیست شخصا از میزبانی از این نشست هیچ سودی ببرد.

ترامپ روز شنبه اعلام کرد، از این تصمیمش برای برگزاری این نشست در یک زمین گُلف بزرگ خود موسوم به "ترامپ نَشنال دورال" در میامی منصرف شده و این نشست را در محل دیگری برگزار خواهد کرد.

تصمیم ترامپ برای برگزاری این نشست در این ملک خود با انتقاد روبرو شد و بسیاری این اقدام را ناقض یکی از بندهای قانون اساسی آمریکا در ممنوع بودن دریافت هدیه یا سود از جانب دولتهای خارجی برای مقامهای دولتی خواندند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.