به گزارش خبرگزاری رویترز، لیندسی گراهام، سناتور ایالت کارولینای جنوبی که از اولین کسانی بود که تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خروج نیرو‌های نظامی این کشور از سوریه را به شدت مورد انتقاد قرار داد، گفت اکنون معتقد است دستیابی به راه حل‌های تاریخی ممکن است!

سناتور گراهام در تغییر موضعی آشکار از اقدام ترامپ در قبال سوریه دفاع کرد و در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت آخر هفته گفت و گویی با ترامپ داشته و باعث شده تا نسبت به این اقدام خوش بین شده که می‌توان به راه حلی دست یافت که امنیت ترکیه و کرد‌ها را تضمین کرده و عناصر داعش را مهار کند.

گراهام افزود: به شکلی فزاینده‌ای خوش بین هستم که می‌توانیم به راه حل‌های تاریخی درباره سوریه دست یابیم.

به گفته این سناتور جمهوری‌خواه، ترامپ آماده استفاده از نیروی هوایی آمریکا در منطقه غیرنظامی در اشغال نیرو‌های بین المللی بوده است و به کارگیری نیروی هوایی می‌تواند جلوی گسترش نیرو‌های داعش در منطقه را بگیرد.

روز شنبه نیز یکی از سناتور‌های عضو کمیته خدمات مسلح سنا گفت ترامپ به اهمیت و ضرورت حفظ نیروی هوایی آمریکا در منطقه پی برده است. این در حالی است که نماینده ایالت کارولینای جنوبی کمتر از یک ساعت پس از اعلام تصمیم جدید رئیس جمهور آمریکا درباره سوریه، آن را فاجعه بار و کوته بینانه خواند.

کاخ سفید اوایل اکتبر پس از گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و ترکیه درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه اعلام کرد ترکیه در آستانه عملیاتی نظامی در شمال سوریه است، اما واشنگتن در این عملیات مشارکت ندارد و از آن حمایت نخواهد کرد. یک عضو دولت آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد، آمریکا به فرماندهی «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» که اکثریت آن‌ها را یگان‌های مدافع خلق تشکیل می‌دهند، اعلام کرده است که در صورت حمله ترکیه، از آن‌ها دفاع نخواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.