نتایج یک نظرسنجی جدید از حمایت اکثریت آمریکایی‌ها از تصمیم مجلس نمایندگان این کشور برای آغاز تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور در خصوص اتهام تبانی با اوکراین خبر می‌دهد.

نظرسنجی جدید موسسه پیو نشان می‌دهد ۵۴ درصد از مردم آمریکا از تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ در خصوص رسوایی اوکراین گیت حمایت می‌کنند، این در حالیست که ۴۴ درصد نظری مخالف با این را داشتند. این نتایج حاکی از افزایش ۴ درصدی حامیان استیضاح رئیس جمهور آمریکا در مقایسه با نظرسنجی مشابه در ماه سپتامبر است.

نتایج نظرسنجی جدید موسسه پیو حاکی از اختلاف و دودستگی مردم آمریکا بر سر رسوایی اخیر رئیس جمهور کشورشان و استیضاح او است. همچنین براساس نتایج این نظرسنجی، ۹ درصد از کسانی که در نظرسنجی ماه گذشته با استیضاح ترامپ مخالفت کردند،  اکنون به جمع حامیان این فرایند پیوستند.

در پی افشای جزئیاتی از درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از دونالد ترامپ انتقاد کردند.

محتوای گفت و گوی ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین چندی پیش بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد و یک رسوایی بزرگ برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد.

به دنبال افشای این موضوع، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، حدود دو هفته پیش آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

نظرسنجی موسسه پیو از اول تا ۱۳ اکتبر با شرکت ۳ هزار و ۴۸۷ نفر برگزار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.