هیل گزارش داد، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و رهبر دموکرات‌های این مجلس اعلام کرده در حال حاضر تصمیم برای رای گیری عمومی در ارتباط با تحقیقات پیرامون استیضاح ترامپ را به حالت تعلیق درآورده است.

گفته شده این تصمیم پلوسی پس از برگزاری جلسات متعدد با رهبران و کمیته‌های حزبی دموکرات‌ها اتخاذ شده است.

در عین حال تاکید شده با وجود تعلیق فعلی جلسه مجلس نمایندگان برای تحقیقات پیرامون استیضاح ترامپ، اما این امکان وجود دارد که در آینده نیز باردیگر این روند از سر گرفته شود.

تصمیم رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای تعلیق جلسه تحقیقات پیرامون استیضاح ترامپ در شرایطی عنوان شده که پیش از این کاخ سفید و دولت ترامپ در روند انجام این تحقیقات کارشکنی‌هایی کرده و با این تحقیقات همکاری نکرده بودند.

آغاز تحقیقات اخیر برای استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان از ماجرای علنی شدن درخواست او از رئیس جمهور اوکراین برای تحقیق درباره فعالیت‌های پسر «جوبایدن»، رقیب احتمالی او در انتخابات ریاست جمهوری آینده آغاز شد و افشای مشروط کردن کمک مالی دولت آمریکا به اوکراین در ازای انجام خواسته مورد نظر ترامپ به «رسوایی اوکراین» برای ترامپ مشهور شد.

مخالفان ترامپ او را به سوءاستفاده از قدرت متهم کردند و خواستار استیضاح او شده بودند، اگرچه در مقابل کاخ سفید طرح چنین استیضاحی را غیرقانونی عنوان کرد.

تا کنون ۲۲۸ نماینده دموکرات از استیضاح ترامپ حمایت کرده بودند، که حال روند استیضاح به حالت تعلیق درآمده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.