استفانی گریشام، سخنگوی کاخ سفید به شبکه خبری فاکس نیوز گفت: هیات آمریکایی در عقد یک توافق آتش‌بس موفق عمل کرد اما اجرای آن زمان می‌برد.

او در ادامه تاکید کرد حق اظهارنظر درباره عملیات‌های میدانی را ندارد.

با وجود موافقت ترکیه برای توقف حملاتش به کردهای سوریه به مدت پنج روز، درگیری‌های پراکنده‌ای در مناطق مرزی شمال این کشور همچنان ادامه دارد. خبرنگار رویترز اعلام کرد، صبح امروز (جمعه) از حومه راس‌العین در نزدیکی مرز سوریه با ترکیه، صدای شلیک توپخانه و گلوله‌باران شنیده شده است.

پنج‌شنبه، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا با رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌جمهوری ترکیه در آنکارا دیدار کرد. پس از این نشست، مایک پنس گفت طرفین به توافقی دست یافتند تا یک آتش‌بس ۱۲۰ ساعته (۵ روزه) در شمال شرقی سوریه برقرار شود و نیروهای یگان‌های مدافع خلق کرد (ی‌پ‌گ) بتوانند از آنجا خارج شوند. طبق این توافق، تمام فعالیت‌های نظامی تحت عملیات "چشمه صلح" که هدفش پاکسازی منطقه مرزی ترکیه – سوریه از نیروهای تحت رهبری کردها و گروه شبه‌نظامی داعش عنوان شده است، تعلیق خواهد شد و این عملیات با تکمیل خروج، به طور کلی متوقف می‌شود.

اردوغان اما با رد درگیری‌های امروز تاکید کرد، در حال حاضر هیچ درگیری در شمال شرق سوریه وجود ندارد و وزیر دفاع ترکیه در تماس تلفنی با او متذکر شده است که هیچ درگیری بین ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی دیده نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.