سردار تیمور حسینی افزود: مسیر جایگزین برای محور مهران - ایلام که به صورت تردد ۲ طرفه است محور ایلام - ملکشاهی- مهران انتخاب شده است.

وی ادامه داد: تا پیش از این از ۲ روز گذشته مسیر مهران به ایلام به صورت مقطعی یکطرفه می شد اما با توجه به حجم زیاد بازگشت زائران به کشور و لزوم کنترل و روانسازی ترافیک در این مسیر از عصر امروز به صورت کامل یک طرفه شد.

رئیس پلیس راه کشور گفت: در حال حاضر تمامی مسیرهای منتهی به مرزهای مهران، شلمچه، خسروی و چذابه با ترافیک سنگین ولی روان بخاطر بازگشت زائران اربعین حسینی مواجه هستند.

سردار حسینی افزود: با توجه به اینکه بیشتر زائران از مرز مهران به کشور باز می گردند ترافیک در مسیرهای منتهی به مهران بیشتر از سایر مسیرهاست و به همین دلیل مسیر ‌مهران به ایلام یک طرفه شد.

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند.
شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای بازگشت به میهن انتخاب کنند، هم اکنون در کنار خروج زائران به کشور عراق، موج بازگشت زائران نیز از مرز مهران آغاز شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.