یک منبع محلی در شهر «الدریهمی» واقع در استان «الحدیده» در غرب یمن از حمله عناصر دولت منصورهادی به کاروان کمک‌های بشردوستانه خبر داد.

شبه‌نظامیان با حملات خمپاره‌ای موجب آتش گرفتن محموله‌ها شده و خسارت فراوانی به آنها وارد کردند. به گفته این منبع یمنی کامیون‌ها در آستانه ورود به شهر بودند که هدف قرار گرفتند.

شبه‌نظامیان دولت مستعفی تا مدت‌ها مانع ورود کامیون‌ها به شهر می‌شدند و روز گذشته (پنجشنبه) با تلاش‌های سازمان ملل، اجازه دادند تا محموله‌ها به شهر برسد؛ آرد، شکر و مقداری دارو بار این کامیون‌ها بود.

بنا بر این گزارش حمله به کامیون‌ها درست مقابل چشم مسئولان سازمان بهداشت جهانی، صلیب سرخ جهانی و نمایندگانی از سازمان ملل صورت گرفت.

در همین راستا عناصر وابسته به ائتلاف سعودی محله‌های الدریهمی را نیز هدف قرار دادند که موجب خسارات فراوان به دارایی‌های مردم شد اما خسارت جانی در پی نداشت.

در شمال یمن در استان صعده نیز جنگنده‌های سعودی در دو نوبت یک جاده در شهرستان «شدا» و منطقه «آل علی» را بمباران کردند. توپخانه ائتلاف سعودی نیز چندین منطقه را درشهرستان «رازح» در مرز عربستان هدف قرار داد.

حمله به کاروان‌ کمک‌های بشردوستانه در حالی است که ائتلاف سعودی حدود ۶۴ روز است که ۱۱ فروند کشتی را توقیف کرده و اجازه ورود آنها به بندر «الحدیده» را نمی‌دهد؛ موضوعی که باعث تشدید بحران سوخت در یمن شده است. دولت سعودی روز گذشته (پنجشنبه) حاضر شد تا به یکی از کشتی‌ها اجازه دهد سوخت خود را در بندر الحدیده تخلیه کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.