به گزارش فرانس ۲۴، دفتر نماینده تجارت ایالات متحده اواخر روز پنجشنبه (به وقت محلی) تأیید کرد که تعرفه های ۷.۵ میلیارد دلاری بر کالاهای اروپایی از روز جمعه اعمال می شود.

براساس تصمیم دولت آمریکا، هواپیماهای تولید شده در اتحادیه اروپا با ۱۰ درصد و سایر محصولات از جمله پنیر و مشروبات الکی با ۲۵ درصد تعرفه گمرکی مواجهه خواهند شد.

پس از آنکه سازمان تجارت جهانی در حکمی از آمریکا برای اعمال تعرفه های اقتصادی بر کالاهای اروپایی حمایت کرد، دونالد ترامپ ماه گذشته تصمیم خود برای اعمال تعرفه بر برخی از کالاهای اروپایی را اعلام کرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین روز چهارشنبه گفت: ایالات متحده به دلیل وجود عدم تعادل تجاری بزرگ، نمی تواند جنگ تجاری با اروپا را از دست بدهد. من می توانم خیلی راحت اوضاع را اصلاح کنم.

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا ماه گذشته با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: سازمان تجارت جهانی بارها به این نکته پی برده است که اتحادیه اروپا به شرکت ایرباس یارانه پرداخت می کند و این مساله تاثیرات نامطلوبی برای آمریکا به همراه داشته است.
منازعه آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر ایرباس و بوئینگ از سال ۲۰۰۴ میلادی آغاز شده است. واشنگتن نخستین بار در سال ۲۰۰۴ از اتحادیه اروپا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.

سازمان تجارت جهانی اعلام کرده که ایرباس در طول سال های ۱۹۶۸ تا ۲۰۰۶ میلادی بیش از ۱۸ میلیارد دلار یارانه از کشورهای اروپایی دریافت کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.