به گزارش این خبرگزاری روسی از شمال شرق سوریه، این کامیون‌ها از مناطق شمال شرقی استان الحسکه به طرف گذرگاه غیر قانونی "سیمالکا" در کردستان عراق در حرکت بوده اند.

اسپوتنیک گزارش داد: این کاروان نظامی حرکت خود را از شهر "الشدادی" در جنوب استان حسکه و مناطق حومه شرقی دیر الزور که پیش از این محل استقرار نیروهای آمریکایی بوده آغاز کرده است.

عبور کاروان نظامی آمریکا همزمان با اعلام توافق آمریکا و ترکیه برای توقف عملیات نظامی آنکارا موسوم به "چشمه صلح" در شمال سوریه انجام می شود.

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا شامگاه پنجشنبه در کنفرانس خبری با مایک پمپئو وزیر امورخارجه امریکا در آنکارا از توافق ترکیه و آمریکا برای برقراری آتش بس در شمال شرق سوریه خبر داد.

دونالد ترامپ پس از پایان جلسات پنس با اردوغان در مورد پایان حملات نظامی به سوریه از وی قدردانی کرد و رئیس‌جمهوری ترکیه نیز در پاسخ به وی گفت: تلاش‌های مشترک ما، صلح و ثبات در منطقه را محقق خواهد کرد.

نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) نیز از موافقت با توافق آتش بس اعلام شده از سوی ترکیه و آمریکا خبر دادند.

این تحولات درحالی رخ می دهد که "بثینه شعبان" مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه، با تردید نسبت به تعهد ترکیه به توافق آتش بس گفت: میان حرف تا عمل اردوغان فاصله وجود دارد و این بیانگر نفاق سیاسی وی است

 ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه در عملیاتی با نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال شرق سوریه حمله کرد.

رئیس جمهوری ترکیه، این اقدام نظامی را عملیات علیه گروه‌های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) و یگان‌ های مدافع خلق (ی. پ. گ) بیان کرد.

سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گزارش داد، تخمین زده می شود حدود ۴۰۰ هزار غیر نظامی در مناطق محل درگیری حضور داشته باشند که نیاز به محافظت و کمک دارند.

تاکنون شماری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، فنلاند، نروژ، آلمان، و جمهوری چک فروش سلاح به ترکیه را به حال تعلیق درآورده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.