هدایت الله خادمی عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره بدهکاری وزارت نیرو به واحد‌های مختلف گفت: در حال حاضر مبلغ بدهی دقیق این وزارتخانه را نمی‌دانم.

او ادامه داد: میزان تقاضای برق کشور روندی افزایشی دارد به نحوی که حداکثر نیاز پیک مصرف برق کشور به صورت میانگین در ۱۰ سال گذشته سالیانه ۴.۵ درصد رشد داشته و در سال گذشته به ۵۰ هزار و ۱۷۷ مگاوات رسید؛ به موازات این افزایش مصرف، میزان ظرفیت تولید برق کشور نیز به صورت میانگین سالیانه ۶.۱ درصد رشد داشته و به ۷۴ هزار و ۱۰۳ مگاوات در سال ۱۳۹۴ رسید.

خادمی افزود: تنها در سال ۸۹ نزدیک به ۵ هزار مگاوات افزایش ظرفیت تولید برق در کشور داشتیم و در سال‌های بعد، هدفگذاری افزایش سالانه ظرفیت ۵ هزار مگاواتی تولید برق محقق نشده است و به همین دلیل مجبوریم خاموشی داشته باشیم.

عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به طور کلی امسال ما چیزی بالغ بر ۵۳ هزار مگابات باید تولید می‌کردیم که مصرفمان بیش از حد تعیین شده به عدد ۵۷ هزار مگابات رسیده است.

خادمی گفت: طبق آمار رسیده در روز‌های پایانی خرداد و هفته اول تیر مصرف برق در زمان پیک مصرف بین سه تا چهار هزار مگاوات نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ افزایش یافته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.