عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در جلسه قرارگاه ویژه اربعین در مرز مهران ضمن اشاره به فاصله با اهداف والای مقام معظم رهبری، اظهار داشت: گسترش راهپیمایی اربعین نیازمند برداشتن گام‌های بلندتری است.

وزیر کشور ضمن تأکید بر این مهم که مشوق اصلی جریان راهپیمایی‌های اربعین، مقام معظم رهبری بوده‌اند، اضافه کرد: ایشان همیشه بر لزوم تقویت و برگزاری و اتمام هرچه باشکوه‌تر این نهضت تأکید و توصیه داشته‌اند.

وی ضمن تقدیر از تمامی دستگاه‌های اجرایی در راستای خدمات‌رسانی به زائران اربعین، افزود: اگرچه هنوز با ایده آل‌های مقام معظم رهبری فاصله‌داریم اما با توجه به امکانات و شرایط موجود و اینکه مقصد کشور دیگری بود، می‌توان اقدامات صورت گرفته را بسیار خوب ارزیابی کرد.

 رحمانی فضلی در ادامه در خصوص آمارهای تردد اربعین از ابتدا تا امروز، گفت: در سال‌های اول آمارهای تردد در اربعین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر بود ولی حالا بعد از پنج سال به سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید که آمار قابل‌توجه است.

وی ضمن تأکید بر لزوم برداشتن گام‌های بلندتر و مؤثرتر برای گسترش اربعین حسینی با توجه به ظرفیت خوب و بالای کشور ‌متذکر شد: این اعداد و ارقام با اهداف بلند مقام معظم رهبری برای توسعه نشر اصول و ارزش‌های دینی و فرهنگ عاشورایی همچنان فاصله دارد.

وزیر کشور ضمن تقدیر از همکاری و همراهی خوب مسولان کشور عراق برای خدمات‌دهی و تسهیل  تردد زائران به این کشور، اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی شامل نیروی انتظامی، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، وزارت راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌ها به سهم خود پای‌کار هستند.

رحمانی‌فضلی بر لزوم آسیب‌شناسی دقیق در ستاد اربعین امسال تأکید کرد و گفت: در اربعین امسال در بخش‌هایی پیشرفت‌های بسیار خوبی حاصل‌شده اما بازهم مشکلاتی هست که باید شناسایی و تقویت شوند.

وی به افزایش تردد یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار زائر در اربعین امسال اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل تردد زوار اربعین، بحث‌های فرهنگی است و کارهای فرهنگی در اربعین باید تقویت شود.

رحمانی فضلی ضمن مخاطب قرار دادن مسئولان فرهنگی استان، گفت: همان‌طور که طرح‌های مختلفی در حوزه زیرساخت‌ها اجرای می‌شود، در حوزه فرهنگی و تبلیغی هم لازم است خود استان پای‌کار آمده و با ارائه طرحی جامعه و کامل زائران را از آغاز سفر تا پایان در محیطی معنوی و فرهنگی غوطه‌ور سازد.

وزیر کشور در پایان گفت: روزهای پایانی اربعین در موج بازگشت بسیار حائز اهمیت است و کمترین سهل‌انگاری می‌تواند تمام زحمات را به هدر دهد

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.