حسینعلی امیری امروز، ۲۵ مهرماه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در راهپیمایی عظیم اربعین مشخص شد که علاقه‌مندان امام حسین (ع) فقط مسلمانان نیستند و در این راهپیمایی شاهد حضور مردم از کشورهای مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های راهپیمایی عظیم اربعین این است که این راهپیمایی دولتی نیست، افزود: این راهپیمایی مردمی است و خود مردم آن را اداره و برگزار می‌کنند و دولت صرفا در حد ایجاد امنیت و تسهیل‌گری عمل می‌کند.

معاون پارلمانی رییس جمهور تصریح کرد: مدیریت چند میلیون زائر در یک مدت کوتاه کار ساده‌ای نیست و باید در این زمینه از ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و... تشکر کرد.

امیری با اشاره به رشد دو برابری جمعیت زائران اربعین، ادامه داد: خوشبختانه هر سال نسبت به سال قبل از آن، این راهپیمایی با شکوه بیشتری برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزارکنندگان اربعین شرایط را به خوبی اداره کرده‌اند و در این زمینه مشکل خاصی را در مرزها مشاهده نکردیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور ضمن توصیه به زائران اربعین برای رعایت مقررات دولت عراق، گفت: زائران به قوانین کشور عراق احترام بگذارند.

امیری ادامه داد: در مرزهای ایران تسهیلات لازم برای اعزام زائران به سراسر کشور فراهم شده است و از این رو زائران برنامه‌ریزی خود را به نوعی انجام دهند که پس از زیارت به کشور بازگردند تا در عراق با تراکم جمعیت مواجه نشویم.

وی افزود: از دولتمردان کشور عراق و همچنین نیروهای نظامی و انتظامی و به ویژه مردم این کشور برای همکاری‌ها و برپایی مواکب تشکر می‌کنم. آن‌ها با خدماتی که به زائران ایرانی ارائه می‌کنند، برادری و اخوت را به اوج اعلا رسانده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.